اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر ترکیه: تعامل با طالبان، برای ثبات افغانستان کلیدی است

«فرات سونل» سفیر ترکیه در هند ضمن ابراز امیدواری درباره بهبود روابط آنکارا و دهلی نو، تعامل با طالبان را یک مولفه‌ کلیدی برای ثبات افغانستان دانست.

سفیر ترکیه: تعامل با طالبان، برای ثبات افغانستان کلیدی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر آنکارا در دهلی نو در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی هند، درباره روابط دو کشور و موضوع افغانستان اظهارنظر کرد.

طبق گزارشی که «میدل ایست مانیتور» مخابره کرد، سفیر ترکیه در هند با شبکه «ویون تی‌وی» که دفتر مرکزی آن در دهلی نو قرار دارد، مصاحبه کرد.

«فرات سونل» سفیر ترکیه در هند در این مصاحبه ابراز امیدواری کرد که روابط آنکارا و دهلی نو در همه زمینه بهبود یابد و تقویت شود.

به گفته این دیپلمات آنکارا، بهبود روابط ترکیه و هند به نفع منافع هر دو کشور است چرا که دو کشور در منطقه جغرافیایی خود، «ستاره‌های رو به گسترش» هستند.

سفیر ترکیه در هند تاکید کرد، بهبود و تقویت روابط آنکارا و دهلی نو نیاز اقتصادهای هر دو کشور است و باعث تقویت نقش آفرینی هر دو کشور خواهد شد.

فرات سونل با برشمردن روابط تاریخی آنکارا و دهلی نو اعلام کرد، ترکیه جزو اولین کشورهایی بود که بعد از استقلال هند در سال ۱۹۴۷ این کشور را به رسمیت شناخت.

روابط ترکیه و هند به دنبال حمایت رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور از پاکستان در موضوع کشمیر، دچار تنش‌ شد اما اخیرا آنکارا و دهلی نو برای بهبود روابط تلاش کرده‌اند (جزئیات بیشتر).

سفیر ترکیه در هند درباره موضوع افغانستان و تسط طالبان بر این کشور بعد از خروج نظامیان آمریکا و ناتو از این کشور هم اظهارنظر کرد.

دیپلمات ترکیه‌ای در این مصاحبه، ضمن تحسین «تعامل هند با طالبان» اعلام کرد، مذاکره با همه بازیگران در افغانستان، موضوعی مهم است.

سفیر آنکارا در دهلی نو افزود: «ما معتقد هستیم که تعامل مداوم و تدریجی با طالبان یکی از عوامل کلیدی ثبات در افغانستان است».

سفیر ترکیه در هند توضیح بیشتری درباره اینکه منظور وی از «تعامل هند با طالبان» چیست، نداد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول