اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

راه‌اندازی سیستم بومی تمیزکننده کک‌سازی شرکت‌ ذوب‌آهن

مهندس ارشد تعمیرات مکانیک مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: راه‌اندازی تمیزکننده کک‌سازی، منجر به افزایش عمر و عملکرد بهتر درب‌های فلکسیبل و در نتیجه کاهش آلودگی محیط زیست شد.

راه‌اندازی سیستم بومی تمیزکننده کک‌سازی شرکت‌ ذوب‌آهن

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن، محسن قاسمی در ارتباط با تکمیل فرآیند کنترل آلایندگی درب‌های باتری شماره ۳ اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی باتری شماره ۳ و ماشین‌های تولید کک، مکانیزم‌های تمیزکننده به دلیل عدم کارایی مناسب و وجود ایرادات اساسی در طراحی و ساخت مورد استفاده قرار نگرفتند.

مهندس ارشد تعمیرات مکانیک مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: لذا تمیزکاری به صورت دستی و کند انجام می‌گرفت که به دلیل شرایط محیطی، روی باتری و ارتفاع ۷ متری درب‌ها، تمیزکاری در ارتفاع غیر ممکن و در نواحی در دسترس، کیفیت لازم را نداشت.

وی با اشاره به اینکه مکانیزم‌های تمیزکننده، دارای ۴ تیپ مختلف و شامل تمیزکننده درب و رام در بازکن و همچنین تمیزکننده درب و رام ماشین تخلیه هستند، خاطرنشان کرد: بازسازی و راه‌اندازی تمیزکننده‌ها، ابتدا قرار بود توسط شرکت‌های خارجی از کشورهای چین، اکراین، اسپانیا و ایتالیا به انجام برسد که به دلیل تحریم‌ها امکان‌پذیر نشد و بار دیگر تلاشگران بخش کک‌سازی در این عرصه نیز همت کردند و این پروژه را در دست گرفتند و با یک برنامه‌ریزی گسترده به سرانجام رساندند.

قاسمی گفت: با راه‌اندازی تمیزکننده کک‌سازی، کیفیت و سرعت تمیزکاری درب و رام به صورت چشمگیری افزایش یافت که منجر به افزایش عمر و عملکرد بهتر درب‌های فلکسیبل و در نتیجه کاهش آلودگی محیط زیست شد.

انجام پروژه تعمیرات، کوچکترین وقفه‌ای در تولید کک ایجاد نکرد

مهندس ارشد تعمیرات مکانیک مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: سعی بر این بود در ساخت و راه‌اندازی این تجهیزات تا جای امکان از پلتفرم اصلی استفاده شود و تغییرات اساسی در سایر تجهیزات صورت گیرد، اکثر قطعات مورد نیاز در تعمیرگاه مرکزی این مدیریت و مابقی در کارگاه‌های ساخت کارخانه (اسکلت فلزی و مکانیکی) ساخته شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که این پروژه می‌بایست توأم با ادامه تولید کک انجام می‌گرفت، کوچکترین وقفه‌ای در تولید کک ایجاد نکرد و در مدت ۱۰ ماه و با هزار و ۴۶۰ نفر ساعت به انجام رسید؛ برای راه‌اندازی این تجهیزات حدود ۴ هزار قطعه مختلف از وزن ۵۰ گرم تا ۷۰۰ کیلوگرم ساخته شده و بر روی تجهیزات نصب شد.

راه‌اندازی این تمیزکننده‌ها، صرفه‌جویی ارزی و بومی‌سازی طراحی و ساخت را به دنبال داشت

قاسمی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده بر روی تمیزکننده درب ماشین تخلیه، تمیزکننده رام ماشین تخلیه و تمیزکننده درب ماشین در بازکن گفت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از تمیزکننده‌ها، ضمن صرفه‌جویی ارزی به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار، دانش فنی طراحی و ساخت این مکانیزم‌ها در شرکت ذوب‌آهن بومی‌سازی شد و این مهم با توجه به شرایط تحریم با همت و غیرت نیروهای تعمیرگاه مرکزی، دفتر فنی، برق و اتوماسیون مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی به انجام رسید.

امیر یونسی نیز  ضمن تشریح اقدامات انجام شده جهت بهینه‌سازی تجهیزات الکتریکی ماشین تخلیه و در بازکن، گفت: در راستای کاهش آلودگی هوای منطقه و پایبندی به خط مشی زیست‌محیطی شرکت، سیستم تمیزکننده سلول‌های کک، جهت جلوگیری از نشت گاز کک مورد بررسی قرار گرفت.

مهندس برق شرکت ذوب‌آهن ادامه داد: این سیستم شامل دو مکانیزم تمیزکننده درب و تمیزکننده رام سلول است که بر روی دو ماشین تخلیه و دربازکن قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عملکرد مناسب و بهینه درب‌های فلکسیبل نقش به سزایی در کاهش و کنترل آلایندگی‌های باتری کک‌سازی دارد؛ لذا به منظور تکمیل فرایند کنترل آلایندگی در این بخش، ساخت، نصب و راه‌اندازی تمیزکننده درب‌های باتری شماره ۳ در دستور کار مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی قرار گرفت.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول