اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان زنجانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در اختیار هنرمند‌ان زنجان قرار می‌گیرد.

اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان زنجانی

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به جلسات کارگروه اشتغال شهرستان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ایجاد مشاغل خانگی و خوداشتغالی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرستان تاکنون 6 طرح پشتیبان به بانک‌های عامل معرفی‌ شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با تأکید بر این‌که مشاغل خانگی اکنون در حوزه‌های صنعت و فناوری فعال‌ شده است، گفت: مشاغل خانگی تنها به تولید محصولات خانگی اختصاص ندارد، بلکه فراتر رفته و در خانه‌ها نیز شاهد تولید‌های نوین هستیم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات و توسعه اشتغال خانگی در محل زندگی، این امکان را فراهم می‌کند که محصولی تولید شود و گسترش یابد، افزود: افزایش استقبال روستائیان از تسهیلات مشاغل خانگی را فرصت مناسبی دانست که حمایت از این قشر می‌تواند یکی از گزینه‌های برگشت‌پذیری مهاجرت به روستاها باشد.

ارجمند خاطرنشان کرد: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی همواره یکی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که اعطای تسهیلات یکی از روش‌های حمایتی این وزارتخانه از هنرمندان به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: برای احداث و فعال‌سازی کارگاه گیوه­‌بافی و مسگری قریب به ۲ میلیارد ریال هزینه شده است که بخشی از این مبلغ از محل تسهیلات بانکی تأمین‌شده است.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی برای ۲۰ نفر از نتایج مثبت افتتاح این پروژه است، افزود: اشتغال جوانان به هنرهای سنتی موجبات رونق صنایع‌دستی در کشور را فراهم می‌آورد که امیدواریم با گسترش بهتر این کارگاه‌ها بتوانیم اشتغال‌زایی و تولید را بیشتر کنیم.

ارجمند خاطرنشان کرد: مسئله برندسازی و ابتکار در تولیدات صنایع‌دستی یک ضرورت است که برای تحقق این مهم تمرکز بر روی انواع هنرهای سنتی تلاشی برای جهانی‌شدن قلمداد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به فراگیری ویروس کرونا و کاهش مسافرت‌ها بیان کرد: تولیدکنندگان علاوه بر استانداردسازی محصولات باید به سمت ایجاد بسترهای فروش‌ اینترنتی نیز بروند و برای تشویق بخش خصوصی در راستای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول