اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سریال «پوروطن» در اراک ساخته می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: سریال شهید منصور وطن پور با عنوان «پوروطن» با موضوع زندگی‌نامه این شهید خلبان در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در قالب برنامه‌های گام دوم ستاد کنگره شهدای استان مرکزی ساخته می‌شود.

سریال «پوروطن» در اراک ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی تولید سریال «پوروطن» با موضوع زندگینامه شهید خلبان منصور وطن پور در اراک اظهار کرد: خوشبختانه روحیات و سابقه اعضای شورای ششم کلان‌شهر اراک آمیخته با ارزش‌های اسلامی و انقلابی است و اهتمام اعضای شورای شهر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهر اراک قابل تقدیر می‌باشد.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه مهم بر گردن همه مسئولین و دستگاه‌ها است که امیدواریم با اهتمام شورای شهر ششم اقدامات ماندگار و اثربخشی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: یکی از اقدامات مهمی که در گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت تولیدات محتوایی به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری بود که در این راستا برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت برای به سرانجام رساندن تولیدات فاخر انجام شد.

کریمی ادامه داد: فعالیت‌های هنری یکی از مهمترین روش‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان است که در این راستا تولید آثار سینمایی، سریالی، مستند و سایر آثار دیگر در گام دوم در دستور کار قرار گرفت و با توجه به وجود شهدای شاخصی که در استان مرکزی وجود دارد معرفی این شهدا به زبان هنر برنامه‌ریزی شد.

وی خاطرنشان کرد: شهید والامقام وطن پور به عنوان اولین خلبان شهید در دفاع مقدس یکی از افتخارات بزرگ استان مرکزی محسوب می‌شوند و امروز برای معرفی رشادت‌ها و مجاهدت‌های این شهید عزیز باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ساخت سریال شهید منصور وطن پور توسط ستاد کنگره شهدای استان مرکزی از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته که مراحل اولیه فیلم‌نامه و اقدامات زیرساختی آن توسط کارشناسان برجسته فرهنگی و فنی انجام شده و امروز نیاز است برای تسریع و شتاب ساخت سریال همه دستگاه‌ها مشارکت و همیاری داشته باشند.

کریمی یادآور شد: کنگره شهدای استان مرکزی زمینه فعالیت فرهنگی، علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس را به خوبی ایجاد کرد و امروز با توجه به ظرفیت‌های عظیم استان مرکزی باید ساخت سریال شهید وطن پور و سایر شهدای استان مورد توجه باشد.

وی افزود: سریال شهید منصور وطن پور با عنوان «پوروطن» با موضوع زندگینامه شهید خلبان منصور وطن پور در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در قالب برنامه‌های گام دوم ستاد کنگره شهدای استان مرکزی و با حمایت‌های سپاه روح‌الله، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی هوایی ارتش، شورای اسلامی کلان‌شهر اراک و شهرداری اراک و ستاد کنگره شهدای استان مرکزی ساخته می‌شود که امیدواریم سایر دستگاه‌ها و حتی خیرین برای تولید این سریال ارزشی مشارکت داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: هوانیروز در زمان دفاع مقدس نقش مهمی در موفقیت‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها ایفا کرده و شهید منصور وطن‌پور به عنوان یکی از افتخارات استان مرکزی سهم زیادی در پیروزی‌ها و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داشته است که یاد خاطر این شهید عزیز را گرامی می‌داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های شورای شهر ششم توجه به فعالیت‌های در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی افتخارات شهر اراک در دفاع مقدس است و شورای ششم اهتمام جدی به فرهنگ دفاع مقدس دارد و برای ترویج و تبیین آن به نسل جوان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

پیمان عین القضات اظهار کرد: امنیت امروز ما برگرفته از رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس و جبهه مقاومت است و امروز وظیفه داریم به اندازه سهم و توان خود برای بازخوانی و تبیین این رشادت‌ها همه ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم.

وی افزود: نگاه عمیق و کارشناسی به مسائل فرهنگی از دیگر محورهای فعالیتی شورای ششم است و به دنبال این هستیم با اقدامات کارشناسی بهترین، ماندگارترین و اثرگذارترین برنامه‌ها را اجرا کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک بیان داشت: خوشبختانه با برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی مسیر برای فعالیت‌های در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌خوبی باز شده و امروز تولید محتوای فاخر در حوزه دفاع مقدس یک ضرورت مهم است.

عین القضات ادامه داد: حمایت از ساخت سریال شهید پرافتخار ارتش منصور وطن پور توسط شورای اسلامی ششم شهر و شهرداری اراک در دستور کار است و امیدواریم با تولید این سریال علاوه بر اینکه بتوانیم یکی از افتخارات اراک را به نسل جوان معرفی کنیم همچنین بخشی از نقش شهر اراک در دفاع مقدس و ظرفیت‌های آن را تبیین و معرفی کنیم.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول