اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی مقامات دیپلماتیک قرقیزستان و آذربایجان

سفیر قرقیزستان در باکو، رونوشت استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه آذربایجان تقدیم کرد.

رایزنی مقامات دیپلماتیک قرقیزستان و آذربایجان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «غیرت عثمان علیوف» سفیر قرقیزستان در باکو رونوشت استوارنامه خود را به «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه آذربایجان تقدیم کرد. 

در این دیدار بایراموف آغاز ماموریت دیپلماتیک سفیر را در آذربایجان تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که با احیای سطح نمایندگی دیپلماتیک قرقیزستان روابط دوجانبه از لحاظ کیفی وارد مرحله جدیدی شود.

علیوف در سخنان خود درباره آماده سازی سفر رسمی وزیر خارجه آذربایجان به قرقیزستان و اقدامات عملی برای اجرای توافقات حاصل شده در سطح سران کشورها در همکاری‌های استراتژیک و ایجاد بستر مناسب همکاری بین منطقه‌ای «آسیای مرکزی - قفقاز جنوبی» را با طرح (5 +  3) پیشنهاد کرد.

طرفین در مورد برنامه‌ بازدیدها در بالاترین سطح، زمینه‌های اولویت دار برای اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری، احیای پرواز مستقیم «بیشکک-باکو» ، احیای کمیسیون بین دولتی و گسترش روابط بین منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

سفیر قرقیزستان یک محقق حقوقی شناخته شده است. وی در دوره‌ای سمت معاونت امور دانشگاهی را در آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه قرقیزستان و همچنین رئیس شورای کارشناسی جلسه هماهنگی مبارزه با فساد اداری زیر نظر دادستانی کل را  برعهده داشت و عضو گروه کاری نظارت بر اجرای استراتژی مبارزه با فساد نیز بوده است.

علیوف یک مدرسه علمی در زمینه موارد سیاسی قضایی تاسیس کرد و تحت نظارت وی از7 پایان نامه دفاع شد. وی در بیش از 100 نشریه در زمینه مسائل حقوقی مطالبی را نگاشته و آثار وی در روسیه، آلمان، سوئد و قزاقستان منتشر شده است. 

علیوف قبل از انتصاب به عنوان سفیر در آذربایجان، عضو کمیسیون مرکزی انتخابات برای انتخابات ریاست جمهوری و همه پرسی قرقیزستان بود.

شایان ذکر است، از ژوئن 2017 تاکنون در آذربایجان سفیر قرقیزستان فعالیت نکرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول