اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صنایع تبدیلی از اسراف محصولات کشاورزی جلوگیری می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به از بین رفتن محصولات کشاورزی به دلیل نبود صنایع تبدیلی گفت: لازم است تا صنایع تبدیلی برای ایجاد اشتغال پایدار و مستمر در مناطق کم برخوردار و به منظور جلوگیری از اسراف محصولات کشاورزی راه‌اندازی شود.

صنایع تبدیلی از اسراف محصولات کشاورزی جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در بازدید از سردخانه و کارخانه فرآوری سیب‌زمینی در حاشیه شهر دامنه از توابع شهرستان فریدن اظهار داشت: بنده سال‌های قبل، هنگامی که مشاهده می‌کردم که انبارهای سیب‌زمینی این مناطق تا سقف پر شده و مازاد آن دور ریخته می‌شود بسیار اندوهگین می‌شدم و از همان موقع راه‌اندازی کارخانه صنایع تبدیلی را دنبال کردم و پیشنهاد آن را به دولتی‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه کردم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان افزود: مدیر این مجموعه قدم خیر برداشته و با راه‌اندازی این سردخانه و در آینده‌ای نزدیک تکمیل و گسترش کارخانه، می‌تواند به مردم منطقه خدمت کرده و از اسراف محصولات کشاورزی جلوگیری کند. 

وی با بیان اینکه روایات اسلامی بر خدمت مستمر و بدون وقفه به فقرا تأکید دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی یک واحد تولیدی و یا صنایع تبدیلی در مناطق محروم و یا کم‌برخوردار سبب می‌شود که مردم مشغول به کار شوند و با احترام درآمد کسب کنند؛ به نظر من، این اقدام بهتر از این است که گاهی اوقات بسته‌های غذایی و کمک معیشتی به مردم منطقه داده شود.

طباطبایی‌نژاد گفت: بنده دعا می‌کنم خدای مهربان به سرمایه‌گذاران این کارخانه برکت دهد؛ چرا که کار ارزشمندی را انجام دادند و این اقدام، بهترین راه کمک به کشاورزان و مستضعفین منطقه است.  

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: هزاران تن مواد غذایی و یا محصولات کشاورزی در سطح کشور از بین می‌رود، چون صنایع تبدیلی آن وجود ندارد و مکانی برای نگهداری محصولاتی که در فصل‌های خاصی از سال تولید می‌شود، نیست. 

وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی همین است که اجازه ندهید اسراف شود و کاری انجام شود که به اقتصاد کشور و رفاه مردم کمک کند؛ من همواره گفته‌ام که اگر می‌خواهید به فقرا کمک کنید، از تولیدکننده حمایت کنید تا محصولات با کیفیت و فراوان تولید شود و قیمت‌ها کاهش یابد؛ در این صورت مردم نیز قدرت خرید بهتری پیدا می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: باید به جایی برسیم که برای دنیا الگو باشیم و همه بدانند که مسلمانان می‌توانند حتی در مسائل تولید و اقتصاد جلوتر از غربی‌ها حرکت کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول