اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

راهکار حل مسائل زنان پیاده کردن الگویی است که رهبر انقلاب بارها بر آن تاکید داشته‌اند

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر گفت: مسائل اساسی زنان و خانواده، نه با شوهای نزدیک به تفکر فمنیستی قابل حل است و نه با ایده‌های بعضا سنتی و راهکارش تنها درک واقعی مسائل زنان و پیاده کردن الگوی سوم است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید داشته‌اند.

راهکار حل مسائل زنان پیاده کردن الگویی است که رهبر انقلاب بارها بر آن تاکید داشته‌اند

فاطمه سادات هوشمند میرحسینی مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتصاب معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم گفت: خانم انسیه خزعلی معاونت امور زنان و خانواده، با وجود مدیریت های کلیدی که در کارنامه‌‌شان دارند و با وجود مطالعات و تجربیاتی که در حوزه زنان دارند، به سختی می‌توان در مسائل کلیدی و اصلی این حوزه، ایده‌‌شان را دریافت.

وی افزود: می‌دانیم معاونت زنان فراز و نشیب‌های زیادی در جمهوری اسلامی داشته است، از تغییر پی درپی مسئولان این معاونت در دولت آقای احمدی نژاد گرفته تا مسیری که در هشت سال گذشته طی کرده؛ که کاش طی نمی‌کرد! حال به نقطه‌ای رسیده که نیاز به تحول اساسی در این حوزه احساس می شود و طبیعتا، با خرامان گام برداشتن مسیر تحول در این حوزه راه به جایی نمی‌برد.

هوشمند تصریح کرد: معاونت در این سال‌ها ثابت کرده که مسائل اساسی زنان و خانواده، نه با شوهای نزدیک به تفکر فمنیستی قابل حل است و نه با ایده‌های بعضا سنتی؛ راهکارش تنها درک واقعی مسائل زنان و پیاده کردن الگوی سوم است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید داشته‌اند.

وی گفت: البته تفاوت دیدگاه در مسائل حوزه زنان لزوما صفر و صدی نیست و در یک طیف هم، تفاوت نگاه‌ می‌تواند تغییر اساسی در مسائل ایجاد کند؛ برای مثال تقلیل نگاه جامع در دوگانه حضور اجتماعی و ایفای نقش در خانواده، صرفا به اصل لزوم حضور اجتماعی زنان در کنار خانواده و امثالهم، حقیقتا ظلم به ایده‌ی کلان جمهوری اسلامی و امامین انقلاب در این زمینه هاست.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اینکه ما فقط به زنان، (مثلا) لطف کنیم اجازه دهیم با هر زحمت و فلاکتی که شده خودشان را به توازن میان ایفای نقش در خانواده و حضور اجتماعی برسانند و از طرفی با برجسته کردن چنین الگوهایی، عده‌ای از زنان و دختران را که با وجود تلاش زیاد، نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند، نادیده بگیریم؛ عملا کاری برای آن‌ها نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: به نظر بنده مهم این است که با بسترسازی، جامعه را مهیای حضور زنان کنیم؛ اینجاست که می‌شود از عموم زنان انتظار داشت که استعدادشان را به نحواحسن شکوفا کنند و بتوانند جامعه را به سمت کمال پیش ببرند. حال با این ریل‌گذاری، اساسا جامعه در مسیر حل اساسی مسائل حوزه زنان و خانواده قرار می‌گیرد و مباحث حیاتی مثل جمعیت و خانواده، حضور اجتماعی، آموزش، هویت و سبک زندگی زن مسلمان ایرانی، سلامت، بهداشت و... برای جامعه قابل درک می‌شود.

وی یادآور شد: با این ایده می‌توان دریافت که پرداخت حداقلی به مباحث حوزه زنان، مسئله‌ای را حل نمی‌کند و معاونت زنان دولت سیزدهم نیاز دارد، از طریق ارتباط مداوم با نخبگان و کارشناسان این حوزه، خصوصا قشر جوان، به نوآوری‌ و پویایی در این زمینه برسد، تا بتواند مسائل عموم جامعه را حل کند.

هوشمند افزود: در پایان امید است که خانم خزعلی از این مهم غافل نشوند و یکی از حساس‌ترین فرصت‌های جمهوری اسلامی را برای پیاده کردن ایده‌های اساسی‌اش در این بخش، از دست ندهند. ما نیز در انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر تقاضا داریم با توجه به اینکه موضع‌گیری‌های مستقیم ایشان نسبت به مسائل روز کم بوده و بعضا مشخص نیست؛ به‌جهت آشنایی لازم با رویکردشان، در جمع دانشجویان حاضر شوند؛ تا علاوه بر ارائه‌ برنامه‌هایشان، دغدغه‌های ما را در این زمینه بشنوند.

انتهای  پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول