اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ارائه تسهیلات ویژه به عشایر آسیب‌دیده از خشکسالی/ تخصیص 700 تن نهاده‌ دامی به شهرستان فیروزکوه

رییس سازمان امور عشایر کشوری گفت: مهمترین دغدغه و مشکل عشایر استان تهران کمبود نهاده‌های دامی است که ضمن هماهنگی با ویژه مدیرعامل اتحادیه دامداران مرکزی برای حل این مشکل، حدود ۷۰۰ تن نهاده به شهرستان فیروزکوه اختصاص یافت.

ارائه تسهیلات ویژه به عشایر آسیب‌دیده از خشکسالی/ تخصیص 700 تن نهاده‌ دامی به شهرستان فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، جلسه شورای عشایر شهرستان فیروزکوه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان عشایری کل کشور، مدیر عامل اتحادیه مرکزی سازمان عشایری کشور، مدیرکل امور عشایر استان تهران، امام جمعه، نماینده مردم فیروزکوه و دماوند، فرماندار شهرستان در محل فرمانداری فیروزکوه برگزار شد.

رییس سازمان امور عشایر کشوری بعد از این جلسه گفت: مهمترین دغدغه و مشکل عشایر این استان کمبود نهاده‌های دامی است که ضمن هماهنگی با ویژه مدیرعامل اتحادیه دامداران مرکزی برای حل این مشکل، حدود ۷۰۰ تن نهاده به شهرستان فیروزکوه اختصاص یافت.

شاهپور اعلایی مقدم همچنین درخصوص خسارت‌هایی که خشکسالی به عشایر وارد کرده است، اظهار کرد: به عشایری که در خشکسالی دامهایشان خسارت دیده مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره تعلق می‌گیرد.

وی افزود: به زنان عشایری که در مشاغل خانگی و خرد مانند تولید صنایع دستی نظیر فرش و گلیم و تهیه گیاهان دارویی فعالیت دارند نیز مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی این قول را هم داد که برای آن دسته از عشایری که در هر دو قطب ییلاق و قشلاق از نعمت برق بهره‌مند نیستند تعداد ۲۰ هزار پکیج خورشیدی تا پایان سال جاری در سامانه‌های عشایری کشور توزیع می شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول