اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

آغاز رزمایش شمیم حسینی و توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی به همت اوقاف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به افتتاحیه رزمایش سراسری شمیم حسینی از توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

آغاز رزمایش شمیم حسینی و توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی به همت اوقاف

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه رزمایش سراسری شمیم حسینی در قالب تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان امروز ۱۴ شهریور با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در آستان مقدس شیخ صدوق برگزار شد.

بیش از ۸۰ درصد طرح شمیم حسینی از کمک‌های مردمی تأمین شده است

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، ضمن تقدیر از مقام معظم رهبری درباره مواسات و همدلی اظهارداشت: سازمان اوقاف باید پرچمدار همدلی و مواسات باشد. عبودیت حق و کمک به دیگران دو بال سعادت است. این دو بال انسان را به بهشت هدایت می‌کنند بر همین اساس وظیفه داریم که برای انسان‌ها اهل خیر باشیم.

وی با بیان اینکه انفاق پنهایی یک امر ضروری است اما در این عرصه تظاهر به انفاق برای کمک همگانی انجام می‌شود، افزود: بیش از ۸۰ درصد بسته‌های معیشتی از کمک‌های مردمی تهیه شده است. تاکنون سازمان اوقاف ۱۴ دوره بسته معیشتی و چهار دوره وسایل تحصیلی در قالب مهر تحصیلی بین نیازمندان توزیع کرده است. دو میلیون بسته به ارزش هزار میلیارد تومان آماده شده که در این مرحله ۲۰۰ هزار بسته به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان و ۳۵ هزار بسته در قالب مهر تحصیلی به ارزش هفت و‌نیم میلیارد تومان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه خیر رساندن و‌کمک به دیگران نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم، خاطر نشان کرد: امیدواریم که بتوانیم ادامه دهنده این روند باشیم.

سازمان اوقاف تاکنون ۱۹ میلیارد تومان در ایام کرونا به نیازمندان کمک کرده است

همچنین در ابتدای این مراسم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارتباط تصویری با مراسم افتتاحیه همایش شمیم حسینی با بیان اینکه کمک به نیازمندان آن هم در ایام کرونا اقدامی ارزشمند است که سازمان اوقاف و‌امور خیریه در این رابطه سربلند بیرون آمد، اظهار داشت: این سازمان توانسته است در ایام کرونا برای کمک به نیازمندان و حتی کادر درمان و بیماران کرونایی برنامه‌ریزی کند.

‌ وی افزود: سازمان اوقاف تاکنون بر اساس گزارش‌هایی داشته ۱۹ میلیارد تومان برای کمک به نیازمندان و‌کادر درمان از امکانات بقاع متبرکه هزینه کردند که امیدوارم این اقدامات ادامه داشته باشد.

‌‌‌مشهد به برکت امام رضا (ع) مشکلی در زمینه کمک به نیازمند و بیماران‌کرونایی ندارد

‌آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس نیز در ارتباط ویدئو کنفرانس با این همایش‌‌ ‌با بیان اینکه امام حسین (ع) به افراد درمانده عنایت خاصی داشتند، گفت: مردی درمانده به در خانه امام حسین (ع) آمد و گفت که فشار زندگی مرا آواره کرده است؛ به طوری که ‌به خاطر دیون بسیار نه امکان بازگشت دارم و نه هزینه امرارمعاش روزمره در سرزمین غربت. مطالب خود را در اشعاری بیان کرد و حضرت امام حسین (ع) از لای در مبلغی را به اون داد و بر اساس اشعاری که فرد درمانده سروده بود، اشعاری سرودند که مضمون آن اینگونه است: این مبلغ را از من بپذیر درست است زیاد نیست. حق ما را غصب کردند اگر این کار را نمی‌کردند، شاید بخشایش ما بیش از این بر تو بارش داشت. مرد سائل کیسه پول را از امام گرفت و شروع به گریه کرد. حضرت مجدد درباره مبلغ پول عذرخواهی کردند که فرد درمانده گفت: ملبغ پول زیاد است. این گریه برای آن است که دست‌های شما چگونه زیر خاک خواهد رفت. او‌نمی‌دانست که دست‌ها را جدا می‌کنند و در خاک دفن می‌شود.

‌وی با اشاره به برپایی همایش شمیم حسینی ادامه داد: ما در استان خراسان رضوی زیر سایه امام رضا (ع) و تلاش تولیت حرم رضوی مشکلی در زمینه امداد به بیماران و نیازمندان نداریم. با این وجود، با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مواسات و همدلی، اداره اوقاف استان نیز اقداماتی انجام داده است که توزیع کپسول اکسیژن بین بیماران و حتی تهیه و توزیع بسته معیشتی از جمله آن‌ها است. همچنین در همایش شمیم حسینی در این دوره بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی به مبلغ هفت میلیارد تومان و یک هزار ۱۰۰ بسته مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول