اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

عوامل اصلی بروز تصادف کدامند؟

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت سه عامل اصلی بروز تصادفات را اعلام کرد.

عوامل اصلی بروز تصادف کدامند؟

سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع تصادفات پرداخت و اظهار داشت: گاهی اوقات با تصادفاتی روبرو می‌شویم که خودرو با وسیله ای نقلیه‌ای که راننده آن حضور ندارد برخورد کرده و با توجه به اینکه یکی از طرفین تصادف حضور ندارد باید راننده خودرویی که  باعث این تصادف شده، ماموران انتظامی و راهور را از این موضوع مطلع کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: اگر امکان این کار وجود نداشت معمولا شهروندان مشخصات خود و وسیله نقلیه و آدرس و شماره تماس خود را نوشته و روی قسمتی از خودرو که در معرض دید است قرار می دهد؛ وقتی مالک وسیله نقلیه مراجعه می‌کند با شماره تماس گرفته و مراحل رسیدگی به تصادفات طی می شود که روش صحیح همین هست و شهروندان می توانند این اقدام را در نبود راننده انجام دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سه راهکار برای کاهش تصادف وجود دارد که تا 85 درصد می تواند از بروز تصادفات جلوگیری کند؛ چراکه آمارها نشان می دهد که 85 درصد از تصادفات شهر تهران به خاطر عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله طولی و عدم رعایت حق تقدم اتفاق می افتد.

وی گفت : مهم تر از همه رعایت سرعت مطمئنه است که اگر راننده‌ای سرعت مطمئنه را رعایت کند تصادف نخواهد کرد؛ اگر هم در معرض تصادف قرار بگیرد چون سرعت خودرو کم است می تواند از تصادف اجتناب کرده و حداقل خسارت ممکن را ببار آورد.

سرهنگ رازقی خاطرنشان کرد: تصادف یک انتخاب است و اتفاق نیست؛ اگر رانندگان این سه مورد را رعایت کنند 85 درصد تصادف اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول