اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نیروی زمینی ارتش روی سکوی قهرمانی اربابان سلاح ایستاد

تیم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کسب رتبه نخست بر سکوی قهرمانی ششمین دوره مسابقه اربابان سلاح ایستاد.

نیروی زمینی ارتش روی سکوی قهرمانی اربابان سلاح ایستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اختتامیه مسابقات ارتش‌های جهان « اربابان سلاح»  با معرفی تیم‌های برتر در  دانشکده پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شاهین‌شهر اصفهان برگزار شد.

سرهنگ محمد سیدی با اشاره به برگزاری این مسابقات از ۳۱ مردادماه و رقابت ۲ هفته‌ای ارتش‌های ایران، روسیه، ازبکستان و ویتنام گفت: این مسابقات در پنج مرحله برگزار شد که در مرحلا توپ ۱۲۲ میلیمتری دی ۳۰ تیم ایران قهرمان شد، ازبکستان دوم و روسیه سوم و ویتنام چهارم شدند.

سرداور مسابقات اربابان سلاح ادامه داد: در رقابت‌های توپ ۲۳ میلیمتری زد یو (ZU) تیم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر سکوی نخست ایستاد و تیم‌های روسیه، ازبکستان و ویتنام سکوهای دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند و در بخش راکت‌انداز گراد تیم ازبکستان اول شد و تیم‌های ایران، ویتنام و روسیه دوم تا چهارم شدند.

وی اضافه کرد: در مسابقات بیاتلون سلاح‌های انفرادی که شامل تفنگ کلاشینکف ak۴۷ و تیربار pk و کلت ۹ میلیمتری بود تیم ایران با کمترین خطا و بیشترین امتیاز قهرمان شد.

سیدی اضافه کرد: در آخرین مرحله و امتیاز نهایی مسابقات در  مرحله تیمی و ترکیبی نگهداری و تیراندازی گروهی (بیاتلون امدادی) ایران، ازبکستان، روسیه و ویتنام رتبه اول تا چهارم را کسب کردند. 

سرداور مسابقه اربابان سلاح اظهار کرد: این مسابقات با حضور تیم‌های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری سوسیالیستی ویتنام و جمهوری ازبکستان و فدراسیون روسیه و همچنین ناظران کشور ارمنستان برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد محسن آذرافروز، نیز در اختتامیه مسابقه اربابان سلاح  گفت: از سرپرستان و اعضای تیم های شرکت کننده که در شرایط پیچیده کرونایی جهت دوستی و مودت و انتقال تجربیات در این مسابقات حضور یافتند تا پیام صلح و دوستی خود را به جهان اعلام کنیم، تشکر می‌کنم.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری ادامه داد: این مسابقات در سال ۲۰۲۱ در ۱۱ کشور  در ۳۴ رشته برگزار شد و در ایران رشته «اربابان سلاح» به میزبانی نیروی زمینی ارتش در شاهین‌شهر استان اصفهان برگزار شد.
وی گفت: مایه خورسندی است که تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات در صحت و سلامت کامل در یک رقابت تنگاتنگ نتایج درخشانی را به نمایش گذاشتند.

همچنین اسفندیار تاجمیری در این مراسم گفت: مسابقات اربابان سلاح به همت ارتش جمهوری اسلامی ایران و میزبان مردم شاهین‌شهر برگزار شد‌.

فرماندار شاهین‌شهر با اعلام خیر مقدم به ‌مقامات کشوری و لشکری به ویژه فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرماندهان عالی رتبه و مسؤولان کشوری، استانی و شهرستان و شرکت کنندگان، ابراز امیدواری کرد: شرکت‌کنندگان در این مسابقات روزهای خوبی در این شهر گذرانده باشند.

وی اضافه کرد: اجرای این مسابقات برای اولین‌بار در یکصد سال اخیر در اصفهان مایه خرسندی است و انتخاب شاهین‌شهر به‌ عنوان شهر دانش و خلاقیت به‌عنوان محل اصلی برگزاری این مسابقات از بین ده‌ها شهری توسط ارتش، نشان از ظرفیت و زیرساخت‌های مناسب این شهرستان بوده و مایه خرسندی مسؤولان و شهروندان از اجرای این مسابقات می‌باشد.
تاجمیری خاطر نشان کرد: نمایندگی عالی دولت، شهرداری و کلیه دستگاه‌های اجرایی، همراهی ویژه در تمهید برگزاری این مسابقات داشتند.

فرماندار شاهین‌شهر اضافه کرد: موفقیت تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات را تبریک و از زحمات امیر محسن آذرافروز ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: این مسابقات می‌تواند در جهت صلح و تعاملات منطقه ای موثر باشد و امیدوارم همواره شاهد نمایش و اقتدار در تمامیت ارضی و خدمت به ملت باشیم.

تجلیل از خانواده شهید تاج‌الدینی به نمایندگی از ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژه تیم‌های‌‌‌ شرکت‌کننده، اجرای سرود، حرکات رزمی، پرواز پاراگلایدر و نورافشانی از دیگر بخش‌های این‌مراسم‌بود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول