اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سهم خودروهای برقی از بازار خودروی نروژ چقدر است؟

عرضه یک مدل خودروی تسلا به سرعت در بازار نروژ گل کرده و حالا بخش قابل توجهی از بازار این کشور را خودروهای برقی به دست گرفته‌اند.

سهم خودروهای برقی از بازار خودروی نروژ چقدر است؟

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الکترک، از ماه گذشته میلادی شرکت تسلا مدل Y خود را در بازار اروپا عرضه کرده و این مدل توانست ظرف یک هفته به پرفروش‌ترین خودروی نروژ بدل شود.

عرضه این مدل کمک کرد تا سهم خودروهای برقی از کل فروش خودرو در نروژ به 72 درصد برسد.

نروژ یکی از کشورهایی است که شاهد نفوذ گسترده خودروهای برقی در بازار این کشور بوده است. ماه گذشته میلادی سهم خودروهای برقی در بازار خودروی نروژ 64 درصد بود. در واقع عرضه مدل Y تسلا نشان داد که چگونه ورود یک خودرو می‌تواند بازار را دستخوش تغییر کند.

بنا به اطلاعات موجود تسلا از زمان عرضه در نروژ طی حدود 10 روز 1115 دستگاه فروش داشته است. پس از مدل Y یک خودروی شاسی بلند دیگر به نام ID4 دومین خودروی پرفروش و مدل 3 تسلا نیز سومین خودروی پرفروش در نروژ بوده است.

باید گفت که نروژ هم اکنون خاستگاه خودروهای برقی در جهان است و بیشترین بستر برای استفاده از خودروهای برقی در جهان در این کشور فراهم شده است. اگر خودروهای هیبریدی را هم در نظر بگیریم، سهم خودروهای با پیشران غیرفسیلی به بالای 92 درصد می‌رسد و هم اکنون فقط 7.8 درصد خودروهای در حال فروش در نروژ را خودروهای با احتراق داخلی تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول