اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شورای شهر تویسرکان همچنان در سرخط حاشیه!

در حالی شورای شهر تویسرکان فعالیت خود را آغاز کرده که بعد از ابطال قطعی آرای یکی از اعضای شورا، عدم ارائه به موقع مدرک قانونی بازنشستگی یک عضو دیگر و احتمال ابطال آرای او از یک طرف و عدم پاسخگوی فرماندار از سوی دیگر، سوال‌برانگیز شده است.

شورای شهر تویسرکان همچنان در سرخط حاشیه!

خبرگزاری فارس ـ همدان، فاطمه صلح‌میرزایی؛ آغاز کار شورای ششم تویسرکان یک دلخوشی برای مردم این شهر ایجاد کرد برای رهایی از چهار سال سردرگمی و رنج ناشی از ندانم‌کاری‌های شورای پنجم؛ البته محرز شدن تخلفات گسترده نامزدهای انتخاباتی بعد از اعلام نتایج، شرایط را به گونه دیگری رقم زد!

انتشار خبر تخلفات و احتمال باطل شدن آرای سه نامزد انتخاباتی شورای شهر توسط رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان، نگاه‌ها را دوباره به عملکرد شورای پنجم برد و این سوال که وقتی شورای ششم، نیامده درگیر این تخلفات شده، چه آینده‌ای برای آن متصور است؟

 بر همین اساس خبرگزاری فارس، موضوع را از علیرضا بیاتی رئیس هیات نظارت انتخابات شورای شهر و روستای شهرستان جویا شد که وی در این خصوص پاسخ داد «نتیجه اعلام شود به فرمانداری ارائه می‌دهیم».

خبرنگار ما سر موعد مقرر اعلام نتیجه آرای این سه نامزد، با رسول حسینی، فرماندار تویسرکان ارتباط تلفنی برقرار کرد اما متاسفانه موفق به صحبت نشد؛ اما احمد‌حسین فلاحی، رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان همدان زمان تایید نهایی انتخابات شهر تویسرکان در مصاحبه فارس با تیتر «نتیجه قطعی شورای شهر تویسرکان هفته آینده اعلام می‌شود/ ابطال قطعی آرای یک کاندیدا» را یک هفته بعد اعلام کرد؛ که البته مسوول ارشد شهرستان باید آن را پیگیری و رسما اعلام می‌کرد.

روز آغاز رسمی کار شوراهای شهر و روستاها فرا رسید و مراسم تحلیف شورای ششم شهر و روستای روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد در کشور و همزمان در تویسرکان برگزار شد؛ در حالی که هنوز تکلیف آرای دو نفر از نامزد متخلف انتخابات شورای شهر تویسرکان که به هیات نظارت انتخابات استان معرفی شده بودند، مشخص نشده بود.

طولانی شدن زمان اعلام نتیجه نهایی انتخابات شورای ششم و برگزار نشدن آیین تحلیف این شورا در زمان مقرر متاسفانه جهت نگاه افکار عمومی را به لابی‌گری‌های سیاسی برای چینش اعضای شورا با توجه به خواسته افرادی خاص برد البته نکته‌ای دیگر که این دیدگاه را تقویت می‌کرد عدم پاسخگویی مسوول ارشد شهرستان برای شفاف‌سازی افکار عمومی بود.

بار دیگر برای اطلاع‌رسانی چرایی عدم اعلام نتیجه نهایی انتخابات که منجر به برگزار نشدن مراسم تحلیف این شورا شده بود، با فرماندار تویسرکان ارتباط برقرار کردیم و متاسفانه دوباره پاسخی از سوی ایشان دریافت نشد؛ بنابراین موضوع را از فلاحی، رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان جویا شدیم که ایشان در مصاحبه با فارس گفت: ما نتیجه نهایی انتخابات را هفته گذشته به مسوول انتخابات استان اعلام کردیم و آن‌ها باید به شهرستان اعلام می‌کردند. این مصاحبه با تیتر« ابطال قطعی رای یک کاندیدا در انتخابات شورای شهر تویسرکان/ نتیجه باید تا به امروز اعلام می‌شد» کار شد. 

روند بی‌اطلاعی مردم از نتیجه نهایی انتخابات شورای ششم تویسرکان همچنان ادامه داشت؛ تا روز ۲۴ مردادماه امسال که فرماندار طی یک نشست خبری گفت: ساعت ۹ امروز نتیجه قطعی انتخابات شورای اسلامی ششم از سوی مسوولان استان همدان به شهرستان اعلام شده است.

بر همین مبنا آیین تحلیف اعضای ششمین شورای شهر تویسرکان در شهرداری با حضور فرماندار برگزار و هیات رئیسه این شورا هم انتخاب شدند. هنوز چند روزی از فعالیت شورای ششم نگذشته بود که باز هم از عدم همراهی و هماهنگی اعضای شورا برای انتخاب سرپرست شهرداری تویسرکان بر موضوع انتخاب سرپرست شهردار سخن به میان آمد.

پس از حرف و حدیث‌هایی در خصوص انتخاب شهردار، محمد‌کاظم گمار که مدتی هم در مسئولیت شهردار خدمت می‌کرده از سوی شورای ششم به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب می‌شود اما او این مسئولیت را با عدم حضور در محل کار نپذیرفت.

رفته رفته شورای ششم درگیر کش و قوس‌های جدیدی می‌شود، از انتخاب شهردار گرفته تا جانمایی آرامستان تا اینکه ناهماهنگی شورا در قالب خبر انتخاب شهردار به مسئله روز رسانه‌های محلی تبدیل شد به نحوی که در جلسه دیدار فرماندار و روسای دستگاه‌های اجرایی در نخستین روز از هفته دولت این اتفاق مورد انتقاد امام جمعه قرار گرفت؛ ایشان با تاکید بر اینکه بنده دیگر کاری به شورا ندارم، مدیریت شورای ششم و مسئله شهردار را از فرماندار تویسرکان خواستار شد.

و اما موضوع سرپرستی شهرداری، پس از گمانه‌زنی‌های زیاد از سوی جامعه درباره انتخاب سرپرست شهردار، سرانجام به انتخاب عظیم الوندی که در شورای پنجم دو ماه سرپرست شهردار بود ختم شد؛ اما سناریوی انتخاب شهردار در بین شورا و مردم هر روز جهتی جالب به خود می‌گیرد که اتفاقات ناشی از این جریان را بعداً خواهید شنید.

اما هنوز تب و تاب خبر انتخاب شهردار توسط شورای ششم فروکش نکرده بود که موضوع ثبت نام خارج از مهلت قانونی علی خزائی عضو شورا به عنوان یک تخلف انتخاباتی خبر روز تویسرکان و البته استان همدان شد.

 بر همین اساس خبرگزاری فارس برای روشن شدن موضوع با فرماندار شهرستان ارتباط تلفنی برقرار کرد، برای چندمین بار؛ اما متاسفانه باز هم پاسخی از سوی ایشان دریافت نشد.

بار دیگر با رئیس هیات نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تماس حاصل شد، وی در پاسخ به سوال فارس گفت: فرماندار تویسرکان باید این موضوع را بررسی کند و اگر ایراداتی وجود داشته باشد به شورای حل اختلاف استان ارجاع دهد.

وی با بیان اینکه از این به بعد رسیدگی به مشکلات شورای شهر با شورای حل اختلاف استان است، در پاسخ به اینکه درباره این تخلف به استان چیزی گفته شده یا خیر؟ بیان کرد: گاهی ممکن است در استعلامات خطاهایی رخ دهد و یا اطلاعاتی ناقص ارائه شود ما در حین نظارت هم از این موارد داشتیم که بعداً آشکار شود.

فلاحی با بیان اینکه شاید این موضوع هم جزو این موارد باشد افزود: هیات اجرایی هم در استعلام اولیه مدارک، استعفا و... باید دقت می‌کرد، فقط هیات نظارت نیست؛ بلکه هیات اجرایی در خط اول کار قرار داشت که باید دقت می‌کرده، ما از وزارتخانه کشور پیگیر می‌شویم.

وی با بیان اینکه فرماندار باید از لحاظ قانونی پاسخگو باشد، تأکید کرد: در غیر این صورت به عنوان ترک فعل باید پاسخ دادستان را بدهد.

بعد از آن با علی بهادری، دادستان شهرستان ارتباط گرفتیم که او اعلام کرد موضوع ارائه نشدن مدرک بازنشستگی یکی از اعضا در مهلت قانونی را در شورای تامین مطرح می‌کنیم، چند روز دیگر اطلاع‌رسانی کنید.

پس از پیگیری مشخص شد چهارشنبه هفته قبل شورای تامین برگزار و موضوع تخلف عنوان شده نیز در دستور کار قرار گرفته و تمام اسناد و مدارک تکمیل و مقرر شده به قید فوریت به مراجع قانونی ذیربط ارسال شود، به همین منظور با فرماندار تویسرکان تماس تلفنی برقرار شد که ایشان باز هم پاسخی در این زمینه نداد!

اما رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در همدان نیز اخیراً اعلام کرده «مسئله  ثبت نام خارج از مهلت یکی از اعضای شورای شهر تویسرکان از طریق وزارت کشور پیگیری می‌شود و هفته آینده باید شاهد باشیم آنان چه اقدامی می‌خواهند انجام دهند».

حال باید صبر کرد و منتظر نتیجه ماند، آیا این عضو شورا رفتنی خواهد بود یا ماندنی؟ آیا شورای شهر به یک ثبات برای خدمت به مردم خواهد رسید یا خیر؟ آیا شهر تویسرکان که تقریباً سرخط اخبار پرحاشیه استان همدان بوده، روی خوش به خود خواهد دید و از این وضعیت رها خواهد شد یا خیر؟ باید دید چه می‌شود؟!

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول