اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۱۴۰۰۰ بسته معیشتی تا پایان صفر از محل موقوفات خراسان رضوی توزیع می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در راستای طرح شمیم حسینی که تا پایان ماه صفر اجرا می‌شود، ۱۴ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات استان توزیع می‌شود.

۱۴۰۰۰ بسته معیشتی تا پایان صفر از محل موقوفات خراسان رضوی توزیع می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده در خصوص اقدامات انجام‌شده طرح بصیرت عاشورایی، شمیم حسینی و برنامه‌های ماه صفر اظهار کرد: ماه محرم و صفر یکی از زمان‌های اجرای نیات واقفیم است که در قالب طرح بصیرت عاشورایی در نظر گرفته‌شده است، به همین منظور طرح بصیرت عاشورایی در ۸۴ بقعه متبرکه استان با برگزاری یک هزار و ۱۴۸ مراسم اجراشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بابیان اینکه ۲۳ مراسم برنامه شیرخوارگان حسینی و ۱۳ ویژه‌برنامه «احلی من العسل» در دهه اول محرم در بقاع مجری طرح برگزار شد؛ افزود: ۵۷ بقعه متبرکه نماز جماعت ظهر عاشورا را برگزار کردند. همچنین ۲۸ هیئت شاخص در بقاع متبرکه استان مراسم عزاداری را در دهه اول محرم برپا کردند.

وی تعداد مبلغین اعزامی و بومی برای دهه اول محرم را ۱۱۲ نفر عنوان کرد و یادآور شد: ۹ مورد چهارپایه خوانی، ۱۰۲ مورد دسته و کاروان عزا، ۱۵۲ مجلس تعزیه‌خوانی، ۴۵۰ دقیقه برنامه استانی ویژه محرم، و محفل انس با قرآن کریم در این دهه صورت گرفت و ۱۸۰۰ بسته معیشتی و ۵۱۵ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم و بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع‌شده است.

احمدزاده بابیان اینکه که در  طرح شمیم حسینی ۲۸۸ حواله برای هیئات مذهبی و ۳۳۸ حواله برای مساجد و اماکن مذهبی در راستای اجرای نیت موقوفات مرتبط صادرشده است، ادامه داد: در دهه اول ماه محرم ۵۰ میلیارد ریال عواید موقوفات اجرا نیت شد که بخشی از اجرای نیت با همکاری متولیان موقوفات و هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها صورت پذیرفت.

وی در خصوص برنامه‌های ماه صفر تصریح کرد: برگزاری مراسم منشور عزت در دهه اول صفر به مناسبت سالروز ورود اسرای کربلا به شام، راه‌اندازی ۹ موکب در ایران و یک موکب در عراق در ایام اربعین حسینی در صورت موافقت ستاد ملی کرونا، برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه آخر صفر ازجمله قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی، مراسم قدم‌های آسمانی تا حرم حسینی، مراسم لبیک یا رسول‌الله، مراسم شهادت امام رضا (ع) و تهیه و توزیع حدود ۱۱۰۰ بسته کیف و لوازم‌التحریر ویژه طرح مهر تحصیلی از دیگر برنامه‌های اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل برای مقابله با کرونا پرداخت و بیان کرد: در پی تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به بیماری کرونا به‌عنوان اولین مسئله کشور ، ۵۰۰ میلیون تومان جهت دارو و درمان بیماران کرونایی از محل موقوفات اختصاص پیداکرده است؛ همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین موقوفه عبدالله رضوی و بسیج جامعه پزشکی کشور جهت تأمین داروهای بیماران نیازمند در مناطق کم برخوردار منعقد و اجراشده است.

وی بابیان اینکه اوقاف در حال تأمین ۵۰۰ کپسول اکسیژن با مانومتر و دستگاه اکسیژن ساز برای بقاع متبرکه با مشارکت خیرین و موقوفات منطبق جهت استفاده بیماران نیازمند کرونایی است؛ ابراز کرد: تاکنون ۳۰۰ کپسول اکسیژن از محل نذورات و کمک‌های خیرین تأمین‌شده و ۲۰۰ کپسول دیگر به‌زودی تهیه و در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت که برای تهیه این ۵۰۰ کپسول بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

احمدزاده گفت: تاکنون ۱۸۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع‌شده است که تا پایان ماه صفر این عدد به ۱۴ هزار بسته می‌رسد.

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای ایام شهادت امام رضا (ع) بیان کرد: اگر شرایط به نحوی باشد که بتوانیم از زائران پیاده میزبانی کنیم تدابیری اندیشیده خواهد شد اما در حال حاضر برنامه‌ای برای این منظور ابلاغ نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا خوشبختانه نیت واقفین به سمت وقف در حوزه درمان سوق داده‌شده است و در این خصوص وقفیاتی داشته‌اند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول