اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

واکسیناسیون کرونا در همدان از طریق سامانه «سیب»

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از واکسیناسیون افراد ۴۵ سال و به بالا از طریق سامانه یکپارچه بهداشت «سیب» خبر داد و گفت: برای جلوگیری از ازدحام در مراکز واکسیناسیون افراد در این سامانه ثبت‌نام کنند.

واکسیناسیون کرونا در همدان از طریق سامانه «سیب»

محمد خیراندیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به واکسیناسیون گروه‌های سنی ۴۵ سال و بالاتر علیه بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حال حاضر به علت عدم امکان ثبت‌نام از طریق سامانه سلامت برای واکسیناسیون افراد، فراخوان و پذیرش گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال بر اساس تماس تلفنی مراقبین سلامت شاغل در واحدهای بهداشتی طبق اطلاعات سامانه سامانه یکپارچه بهداشت «سیب» انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از تجمع و به حداقل رساندن زمان انتظار مراجعین، زمان و مکان مراجعه مشمولین برنامه طی تماس تلفنی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: همراه داشتن کارت ملی برای دریافت خدمت الزامی است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در پاسخ به اینکه افرادی که در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند می‌تواند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، واکسینه شوند؟ گفت: این امکان وجود دارد اما فرایند ثبت‌نام طولانی و سخت خواهد شد و باعث ازدحام می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر افراد می‌توانند به درمانگاه و پایگاه سلامت محل زندگی خود مراجعه و ثبت‌نام کنند تا مراقبین سلامت با آنها تماس بگیرند.

خیراندیش از مزایای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه بهداشت «سیب» سخن گفت و افزود: افراد با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت خانوار، مراقبت و از مزایای سیستم بهداشتی نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در سامانه سیب رایگان است و حتی افراد از این طریق برای واکسن‌های دز دو یا سه هم فراخوان می‌شوند و روند انجام کار بهتر می‌شود.
 
انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول