اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت همکاری‌های اقتصادی قرقیزستان و مجارستان

معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان با مشاور نخست وزیر مجارستان و رئیس بانک آکسیم دیدار و گفت و گو کرد.

تقویت همکاری‌های اقتصادی قرقیزستان و مجارستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «نوران نیازعلیف» معاون وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان با «کریستوف آلتوش» مشاور سیاست خارجی نخست وزیر مجارستان در مورد همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور گفت و گو کردند.

طرفین در مورد برگزاری جلسه شورای راهبردی قرقیزستان و مجارستان و  اقدامات تکمیلی برای مشارکت استراتژیک و سازماندهی بازدیدها در بالاترین سطح تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین در مورد توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، برگزاری جلسات منظم کمیسیون‌های بین دولتی همکاری‌های تجاری و اقتصادی و شورای تجاری قرقیزستان و مجارستان بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار در مورد راه اندازی صندوق توسعه مجارستان و قرقیزستان توافق شد.

معاون اول وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان همچنین با «ژرژ یاکلی» سرپرست آکسیم بانک مجارستان در مورد اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری مشترک، تبادل تجربیات در زمینه سرمایه گذاری و بانکداری گفت و گو کرد.

طرفین در مورد فعالیت‌های این بانک که شامل حمایت از شرکت‌های صادر کننده مجارستان، صادرات بر اساس مقررات بانک تجارت جهانی و همچنین کمک در جهت جستجوی پروژه‌های سرمایه گذاری برای مشارکت احتمالی با «بوداپست» تبادل نظر کردند.

نیازعلیف بر پتانسیل سرمایه گذاری کشورش در زمینه‌های کشاورزی، برق آبی، گردشگری تاکید کرد.

طرفین بر اهمیت راه اندازی کار صندوق توسعه مجارستان و قرقیزستان در بیشکک توافق کردند که در چارچوب آن پروژه‌های مشترک اجرا خواهد شد.

معاون وزیر خارجه قرقیزستان همچنین به دانشجویان قرقیزستانی که در مجارستان تحت برنامه بورسیه دولتی تحصیل می‌کنند، از اقدامات انجام شده برای افتتاح پرواز مستقیم بین پایتخت‌های دو کشور خبر داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول