اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور: نیروی انسانی کارآمد ارزشمندترین سرمایه سیستان و بلوچستان است

رئیس جمهور گفت: نیروی انسانی کارآمد ارزشمندترین سرمایه کشور و سیستان و بلوچستان است که باید قدر این نعمت را بدانیم.

رئیس جمهور: نیروی انسانی کارآمد ارزشمندترین سرمایه  سیستان و بلوچستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان،  رئیس‌جمهور در نشست ایثارگران، سران طوایف، نخبگان و نمایندگان قشرهای مختلف مردم در تالار فردوسی اظهار کرد: در منطقه سیستان و بلوچستان تلاش‌ها و اقدامات زیادی شده است و کارهای زیاد دیگری نیز باقی مانده که باید انجام شود.

وی گفت: در این منطقه ظرفیت‌های ارزشمند زیادی داریم. مردم دلداده به انقلاب و منابع انسانی و نیروهای جوانی که می‌توانند در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند، از سرمایه‌های بزرگ منطقه هستند.

رئیس جمهور نیروی انسانی کارآمد را ارزشمندترین سرمایه کشور و سیستان و بلوچستان دانست و خاطرنشان کرد: باید قدر این نعمت را بدانیم. یکی از راه‌های قدرشناسی از این نعمت این است که این نیروی انسانی کارآمد درجهت گره‌گشایی از زندگی مردم به کار گرفته شود. امیدواریم دولت سیزدهم بتواند ظرفیت نیروی انسانی و به ویژه نیروی انسانی جوان و کارآمد کشور را در جای مناسبی که می‌تواند نقش‌آفرین باشد، به کار بگیرد و این نیروی ارزشمند در جهت گره گشایی از زندگی مردم موثر واقع شود.

 رئیسی گفت: قطعا فقر و تبعیض برای ملت عزیز ما پسندیده نیست. مردم درحالی از فقر رنج می‌برند که می‌توان شرایطی ایجاد کرد که فقر در میان مردم وجود نداشته باشد.

آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی گفت: کسی که عاشورا را زنده نگه داشت امام سجاد علیه السلام بود که امیدوارم خداوند متعال به ما توفیق معرفت و پیروی از این امام بزرگوار رحمت کند و به ما توفیق فهم و درک معارف بلند اسلامی را از زبان امام سجاد عنایت کند.

وی افزود: برای من حضور در سیستان و بلوچستان و در جمع علما و فرهیختگان و نمایندگان قشرهای مردمی توفیق بزرگی است، باید از همین طریق از مردم عزیز که به دلیل شرایط کرونایی و پرهیز از شرکت در اجتماعات امکان دیدار فراهم نشد عذر خواهی کنم اما اکنون دیدار با نخبگان و بسیجیان و ایثارگران برای من محترم است.

رییس جمهوری گفت: شرایط استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های مورد توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی و کارها و تلاش‌های بسیار انجام شده در این استان قابل مقایسه با وضعیت قبل از انقلاب نیست بطوریکه  چهره شهرها و روستاهای آن بسیار متفاوت شده است اما وضع موجود با وضع مطلوب فاصله زیادی دارد و باید فاصله ها را کم کرد و این نیاز به تلاش زیاد دارد.

در ابتدای این مراسم امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: نمی‌شود این استان را به نام استان محروم نامگذاری کرد زیرا ظرفیت‌های بالای این استان همچون مرز و سواحل مکران ظرفیت بالایی را برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته است که متأسفانه مغفول مانده است.

حجت‌الاسلام محامی افزود: از ظرفیت‌های مهم دیگر خوده مردم سیستان و بلوچستان است که قدرشناسی مردم این استان به خدمات نظام اسلامی زبانزد است و در کنار محرومیت‌ها و محدودیت‌ها آنان صبوری به خرج دادند که که شاید افراد دیگر در جاهای دیگر آن را نتوانستند تحمل کنند.

وی تاکید کرد: مردم سیستان و بلوچستان برای حل مشکلات استان خود با مسئولین همراهی دارند اما برخی سوء مدیریت‌ها باعث شده است که مشکلات استان حل نشود و رسیدگی به مشکلات طول بکشد که امیدواریم دراین دوره ریاست جمهوری نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان شود.

*ورود سپاه در رفع محرومیت برای خدمت به مردم و رضای خداست

سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه امروز در دیدار نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای سیستان و بلوچستان با رئیس جمهور بیان کرد: امروز جبهه شیطان با تمام توان برای مقابله با جبهه حق به میدان آمده، امروز در جبهه حق قوی کردن اراده ها بسیار اهمیت دارد، زیرا جنگ اراده‌هاست.

وی ادامه داد: در دنیا با مبانی نظری غنی و  پشتوانه عظیمی چون قرآن کریم، اجرای فرمان انقلاب اسلامی، اراده الهی است، با اراده الهی کسی نمی تواند مقابله کند. با فضل انقلاب، اسلام ناب محمدی تحقق پیدا می کند.

سردار کرمی اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری با راهبردهای دقیقی در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی همراه است، ایشان فرمودند که به آنها عمل کنیم، در میدان برویم همانطور که شما به عنوان رئیس جمهور قول‌هایی دادید و امروز با حضور خود در میدان آن را نشان دادید، امید است که خداوند یاری رسان تان برای تحقق اهداف باشد.

وی اضافه کرد: سیستان و بلوچستان هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز با افغانستان و‌ پاکستان دارد که با فضل الهی و همت تمامی رزمندگان در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، مجموعه مرزبانی و اداره اطلاعات با وحدت و انسجام همه مسئولین امنیت برقرار است.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفت: خروج سوخت از مرزهای سیستان و بلوچستان قابل ساماندهی است که در همین راستا طرح رزاق در حال اجراست.

 وی خاطرنشان کرد: در راستای جاده سازی، آسفالت و موضوعات مختلف نیز سپاه ورود کرده که گزارش آن به دفتر ریاست جمهوری ارسال می شود، این نهاد مردمی ظرفیت‌های خیلی خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی، فرهنگی و اقتصادی دارد و تلاش می کند برای رضای الهی این امور را انجام دهد.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول