اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

پیکر پاک شهید محمد نوروزی در کرج تشییع شد

شهید محمد نوروزی از جانبازان شیمیایی مدافع حرم پس از چهارسال تحمل سختی و رنج بیماری به یاران و همرزمان شهیدش پیوست/

پیکر پاک شهید محمد نوروزی در کرج تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، دفاع از حرم شعاری که برای حفاظت از خاک وطن و ناموس خود سر دادند مدافعان حرم جهادگرانی که خارج از گود به دفاع از مرز و بوم پرداختند تا نگاه ناپاک دشمن را از عزیزان خود دور نگه دارند.

دسته گل‌هایی که طی سال‌های گذشته شاهد پرپر شدن آن‌ها بودیم؛ درست مثل پر کشیدن پرنده ای در اوج اقتدار رفتند تا نشان دهند برای حفاظت از خاک باید حتی از نفس کشیدن هم گذشت.
خداحافظی با گل پرپر شده ای که سالها با هر نفس یاد همرزمان شهیدش بود امروز نصیب مردم البرز شده است.

روایت این خداحافظی، بدرقه کردن «محمد نوروزی» جانباز شیمیایی مدافع حرم است که بامداد چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ پس از تحمل ۴ سال سختی، به دلیل شدت عارضه شیمیایی در سوریه آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست.

شهید نوروزی متولد ۱۳۵۵ زاده استان قزوین بود که به صورت داوطلبانه در جبهه مقاومت حاضر شده بود و با تروریست‌های تکفیری جنگید البته که حضور در عملیات‌های همچون آزادسازی بوکمال، آزادسازی حلب، آزادسازی حومه ادلب و آزادسازی تدمر جزو افتخارات وی بود.

سایه سنگین و منحوس کرونا اجازه تشییع هزارنفری پیکر شهید را به مردم شهید پرور البرز نداد اما تشییع پیکر به صورت خودرویی و موتوری از کنار مزار شهدای گمنام کانون شهید سبحانی آغاز شد و تا امامزاده حسن ادامه پیدا کرد.

شاید بازهم این سوال تکراری که چرا مدافعان حرم در خارج از این مرز بوم به جنگ‌می‌پردازند ذهن را درگیر خود کند در ادامه روایتی از پیامبر اکرم(ص) را از نظر می‌گذرانیم که تنها یک بعد از حضور مدافعان حرم در سوریه را نمایان می‌کند.

نقل است از حضرت رسول (ص) که ایشان می‌فرمایند هر کس صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نرساند مسلمان نیست. ایشان فرمودند مظلوم نفرمودند خویشاوند، دوست، هموطن و یا هم کیش و آئین.

از طرفی دیگر دفاع ازحرم در سوریه اجازه پیشروی به دشمن را نمی‌دهد و خیال خاک را از سر آن‌ها بیرون می‌راند.

چاره اندیشی قبل از وقوع یعنی همین حضور پررنگ یعنی همین کاری که الان مدافعان حرم دارند انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول