اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روشن شدن سبک زندگی مسؤولان از نتایج حضور مسؤولان در بین مردم است

امام جمعه قیدار گفت: شنیدن مستقیم و بدون واسطه حرف مردم و روشن شدن سبک زندگی شخصی مسؤولان از نتایج حضور سرزده عالی‌ترین مقام اجرایی در بین مردم است.

روشن شدن سبک زندگی مسؤولان از نتایج حضور مسؤولان در بین مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار با اشاره به دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری اظهار کرد: در این دیدار، رهبر معظم انقلاب بر لزوم استفاده کامل دولت از هر ساعت فرصت گذران خدمت به مردم و اولویت دادن به مسائل اقتصادی تاکید کردند و تمرکز دولت بر بازسازی «انقلابی، عقلانی و خردمندانه» در همه عرصه‌های مدیریتی کشور را ضروری دانستند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه نزدیک شدن به مردم با حضور میدانی، رفتاری مهم برای بازسازی اعتماد و مقدمه‌ای برای تغییرات ملموس در زندگی مردم است، افزود: شنیدن مستقیم و بدون واسطه حرف مردم و روشن شدن سبک زندگی شخصی مسؤولان از نتایج حضور سرزده عالی‌ترین مقام اجرایی در بین مردم است.

وی تاکید کرد: وقتی رئیس‌جمهور به دورترین نقطه کشور برود و مستقیم با افرادی که حرف دارند روبه‌رو شود، وزرا و معاونین و مدیران میانی تکلیفشان روشن می شود و مسؤولی که عادت به حضور در میان مردم دارد، کمتر حرفی می‌زند که به آن عمل نکند چرا که عملی کردن حرف‌ها و وعده‌ها هر چند راهی سخت و دشوار است، ولی «کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی» است.

موسوی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که در بازسازی اعتماد عمومی لازم است مورد توجه قرار گیرد، سبک زندگی شخصی مسؤولان است، چرا که مردم ناظران کم خطایی هستند و نحوه زندگی شخصی مسؤول را می‌بینند و مسؤولی که در زندگی شخصی و اداره دفتر کارش عادی‌تر و به متوسط جامعه نزدیکتر باشد، بیشتر اعتماد و همراهی می‌کنند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه مسئله بازسازی ساختار فرهنگی کشور از دیگر تاکیدات رهبری انقلاب در دیدار با هیأت دولت سیزدهم بود، افزود: ایشان فرمودند «به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد چرا که ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور یک حرکت انقلابی لازم است، البتّه «حرکت انقلابی» یعنی خردمندانه و عاقلانه و معنای «انقلابی بودن» بی هوا حرکت کردن و بی حساب حرکت کردن نیست».

وی به سالروز شهادت امام سجاد علیه‌السلام اشاره و تصریح کرد: یکی از طاغوت‌زده‌ترین دوران تمدنی جهان اسلام، دوران نکبت‌بار حکومت امویان است که اوج اقتدار شیطانی آنها همزمان با عصر ولایت و امامت امام سجاد علیه‌السلام است و به همین دلیل امام در این دوران پر از خفقان معارف الهی را در قالب دعا بیان فرمودند که صحیفه امام سجاد علیه السلام حاصل آن دعاها است.

موسوی ادامه داد: یکی از دعاهایی که مناسب اوضاع و احوال امروز ماست دعای هفتم صحیفه است که مقام معظم رهبری بر خواندن آن توصیه فرمودند دعایی که نه فقط امام سجاد علیه‌السلام در حوادث غم انگیز و پیش‌آمدی دردناک و همچنین در هر غم و اندوهی می‌خواندند، بلکه به بیان نورانی امام هادی علیه‌السلام، ائمه اطهار علیهم‌السلام همگی هنگام گرفتاری‌ها، توطئه دشمنان، فقر و تنگدستی، تنگناها و پریشانی ها این دعا را می‌خواندند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول