اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۸ هزار بیمار MS با مشکل هزینه درمانی روبه‌رو هستند/ خروج دارو‌های بیماران MS از لیست ارز دولتی

قائم‌مقام و سخنگوی انجمن MS در استان فارس گفت: بیش از ۸ هزار بیمار MS در استان فارس نیازمند توجه مدیران و متولیان درمانی و بهداشتی هستند.

۸ هزار بیمار MS با مشکل هزینه درمانی روبه‌رو هستند/ خروج دارو‌های بیماران MS از لیست ارز دولتی

محمدعلی وحیدی پور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: هزینه سنگین دارو، کمبود خدمات بهداشتی، درمانی شامل فیزیوتراپی، تشخیص MRI مهم‌ترین معضل و مشکلات جامعه هدف محسوب می‌شود.

وی با ا شاره به اینکه هزینه‌های سرسام‌آور درمانی و بهداشتی بیماران که بسیاری از قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند بر دوش خانواده‌های آنان سنگینی می‌کند، افزود: تشدید تحریم‌های ظالمانه از سوی استکبار و نیز خروج دارو‌های بیماران MS که بیشتر وارداتی از لیست ارز دولتی، کم شدن و افزایش شدید قیمت‌ها در بازار از دیگر مواردی است که بیماران با آن روبه‌رو هستند.

قائم‌مقام و سخنگوی انجمن بیماری MS در ا ستان فارس خاطرنشان کرد: برای مقابله با تنگنا‌ها پیش روی بیماران، انجمن MS استان فارس در اقدامی جهادی با تشکیل یک واحد آموزشی و کارورزی برای ایجاد اشتغال از جهاد گران عرصه آموزش بر پایه تجارب بسیج سازندگی سپاه ثارالله (ع) شیراز حرکت جدی را آغاز کرده است.

وحیدی پور با تأکید بر اینکه اشتغال‌زایی، مناسب‌ترین شیوه برای خروج بیماران از تنگنا‌های اقتصادی، کاهش استرس ناشی از عوارض این بیماری است، تصریح کرد: این انجمن با دعوت از تمامی خیران و نیز سازمان‌های حمایتی درخواست می‌کند در اقدامی جهادی و خداپسندانه در کنار بیماران MS قرار گیرند.

وی بیان داشت: بازگشایی دفتر مرکزی انجمن MS استان فارس برای تسهیل و خدمات مردمی و رفاهی واقع در خیابان زند بعد از خیام روبه‌روی بیمه تأمین اجتماعی طبقه سوم آماده پذیرای خیران است.

قائم‌مقام انجمن بیماری MS اضافه کرد: شعبه دوم این مرکز با عنوان کارگزاری و خدمات درمانی، آموزشی و کارآفرینی واقع در خیابان سپاه شمالی کوچه ۶ برای مراجعه بیماران آماده است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول