اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آزادسازی بیش از ۱۴ هزار متر مربع اراضی کشاورزی در باباسلمان شهر قدس

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس از آزادسازی ۱۴ هزار و ۱۵۰ مترمربع از اراضی کشاورزی در منطقه باباسلمان خبرداد و گفت: وسعت زمین‌های کشاورزی حدود یک چهارم سطح زمین‌های دیگر است و مردم نسبت به زمین خریداری شده و تغییر کاربری‌ها باید آگاهی داشته و دستگاه‌ها نیز با یکدیگر هماهنگ بوده تا مانع تفکیک اراضی کشاورزی در مناطق محدود به جا مانده شوند.

آزادسازی بیش از ۱۴ هزار متر مربع اراضی کشاورزی در باباسلمان شهر قدس

بهروز سلگی مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: در راستای اجرای وظایف قانونی مبنی بر جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی، با دریافت دستور قضایی از سوی دادستانی نسبت به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰قانون حفظ کاربری، ۶ موارد تخلف با همکاری مأموران ناحیه ۶ منطقه ۱۸ قلع و قمع شد.

وی گفت: همزمان با این اجرا، ۴ حکم که پیش‌تر از طریق دادگستری علیه آن‌ها اقدام شده بود، رسیدگی و به ۲ دو مورد دیگر مهلت داده شد و در پی این اقدام ۱۴ هزار و ۱۵۰ متر مربع از اراضی کشاورزی شامل دیوارکشی غیرمجاز، آلاچیق، بنا، تفکیک زمین از طریق پرچین و بلوک در منطقه باباسلمان آزاد شد. 

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس با بیان اینکه حد فاصل برق فشار قوی تا جاده چیتگر در این منطقه تحت پوشش این اداره است، به موارد قلع و قمع شده در منطقه بهارستان شهریار در چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: طی این اقدام کل منطقه شمالی باباسلمان اعمال قانون شد و یک حرکت بازدارنده برای برخورد با متخلفین صورت گرفت. 

سلگی به تخلفات انجام شده در روستای زرنان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ مورد اجرای احکام و ۶۵ مورد تبصره ۲ ماده ۱۱ اعمال شده است و طی روزهای آینده ۴ حکم قطعی و اعمال تبصره ۲ ماده ۱۱ در روستای زرنان نیز اعمال خواهد شد.

یک چهارم زمین‌های شهرقدس جهت کشاورزی است

وی بیان کرد: وسعت زمین‌های کشاورزی نسبت به زمین‌های مسکونی و خدماتی در شهرستان قدس محدود است و حدود یک چهارم زمین‌های سطح شهرستان جهت کشاورزی بوده و حفظ این مقدار محدود از دغدغه‌های جهاد کشاورزی می‌باشد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس گفت: از تغییر کاربری مجاز نیز استقبال چندانی نداریم چرا که عرصه‌ای برای آن نداشته و به غیر از گلخانه تغییر کاربری مجاز دیگر نبوده مگر اینکه طرح شهرستانی و لازم الاجرا باشد که ضوابط سختی برای آن وجود دارد.

سلگی با تأکید بر اینکه تا جایی که امکانات و حمایت مقامات قضایی وجود داشته باشد جلوی تخلفات را خواهیم گرفت، تصریح کرد: مردم نسبت به زمین خریداری شده و تغییر کاربری‌ها باید آگاهی داشته و دستگاه‌ها نیز با یکدیگر هماهنگ بوده تا مانع تفکیک اراضی کشاورزی در مناطق محدود به جا مانده شویم.

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول