اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

واگذاری بزرگ‌ترین سایت پرورش میگو کشور به سازمان اقتصادی کوثر

در جلسه‌ای میان استاندار هرمزگان با وزرای کشور و جهاد کشاورزی مقرر شد « ۹هزار و ۳۷۰هکتار زمین سایت پرورش میگوی مهرگان واقع در شهرستان بندرلنگه، در قالب تفاهم‌نامه‌ای به سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شود».

واگذاری بزرگ‌ترین سایت پرورش میگو کشور به سازمان اقتصادی کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، به گفته استاندار هرمزگان با سرمایه‌گذاری سازمان اقتصادی کوثر در این سایت پرورش میگو سالانه ۸۰هزار تن میگو در این سایت تولید و برداشت خواهد شد.

فریدون همتی اضافه کرد: با سرمایه گذاری در این سایت پرورش میگو، برای ۴هزار نفر اشتغال مستقیم و برای ۸هزار نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

به گفته وی، در محدودهٔ این سایت  ۳۵۷مزرعهٔ ۲۰هکتاری جانمایی شده و با بهره‌برداری کامل از آن تولید میگوی کشور ۲برابر می‌شود.

همتی افزود: اکنون ظرفیت تولید میگو در روش‌های سنتی حدود ۳تُن در هکتار است که در این طرح تولید مورد انتظار ۸ تا ۱۱تُن در هر هکتار است و برای تکمیل این طرح به ۷هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول