اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رتبه نهم استان قم در طلاق

مدیرکل بانوان استانداری قم گفت: در سال های گذشته استان قم در رتبه های نخست طلاق قرار داشت اما از سال ۹۶ تا کنون آمار طلاق در قم سیر نزولی یافته و اکنون در رتبه نهم قرار دارد.

رتبه نهم استان قم در طلاق

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، صدیقه صدیق تقی زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سند ارتقاء وضعیت زنان که در واپسین روزهای سال ۹۸ به تصویب رسید، اظهار کرد: این سند؛ نقشه راه جدی و هدفمند و مبنای برنامه ریزی استان را برای بهبود شاخص های حوزه بانوان و خانواده را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه در فرآیند تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان به شناسایی وضعیت کنونی و مشکلات و فرصت های استان توجه شده است، تصریح کرد: این مسائل با استفاده از ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی و همچنین سازمان های مردم نهاد زمینه توانمند سازی زنان در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم اضافه کرد: برای اجرایی کردن این سند لازم است همه دستگاه های اجرایی استان با ما همراه باشند و اعتباراتی که به حوزه زنان اختصاص داده شده است عملیاتی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با بیان اینکه سند ارتقاء وضعیت زنان در ۶ محور تدوین شده است، گفت: محور نخست آن، تحکیم و تعالی بنیان خانواده است که در این زمینه اقدامات فراوانی انجام شده است.

صدیق با انتقاد از برخی تحلیل های نادرست در ارتباط با تحکیم خانواده در قم، عنوان کرد: در سال های گذشته از قم به عنوان رتبه نخست در زمینه طلاق یاد شده است و براساس آمارهای بدست آمده تا سال ۹۶ طلاق در قم سیر صعودی داشته است اما در چهار سال گذشته آمار طلاق در قم کاهش یافته است.

وی آمار طلاق را در استان وابسته به بافت آن دانست و گفت: هرچه بافت استان از تنوع بیشتری برخوردار باشد آمار طلاق افزایش پیدا می کند و با توجه به سیرنزولی آمار طلاق که از سال ۹۶ رخ داده است اکنون شاهد نزولی شدن سیر طلاق در استان قم هستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با تاکید براینکه آمار طلاق در استان قم از سال گذشته ۶ درصد با کاهش مواجه روبرو شده است، تصریح کرد: در حالی که نرخ طلاق در سطح کشور ۹.۴ درصد است اما این عدد در قم ۸.۴ است.

صدیق با بیان اینکه اغلب طلاق ها در پنج سال نخست زندگی رخ می دهد، گفت: این مسئله نشاندهنده آن است که زوج‌های جوان مهارت‌های لازم برای شروع زندگی جدید را ندارند و باید در کلاس‌های آموزشی حین و قبل از ازدواج شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها ۶ درصد طلاق‌ها در سال اول و ۳۳ درصد طلاق‌ها در کمتر از پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد و در طول ۲ سال گذشته تلاش شده است با همکاری بهزیستی و معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مداخله‌ای در بحث طلاق انجام شود و طلاق‌های توافقی قبل از طلاق به مشاور ارجاع شود.

مشاور استاندار قم میانگین سن ازدواج در خانم ها را ۲۲ سال و در آقایان ۲۷ سال ذکر کرد و گفت: میانگین سن طلاق نیز ۳۲ سال در خانم‌ها و ۳۶ سال در آقایان بوده است.

وی برگزاری دوره‌های مختلف آموزش‌های مهارت‌های ارتباطی بین زوجین، جزو برنامه‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی استان در طول سال گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد علاوه بر مهارت‌های ارتباطی که در ایجاد تفاهم موثر است، مهارت‌های شخصی نیز ضعیف است و باید روی آن‌ها تمرکز کنیم.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول