اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شهرک صنعتی بادرود نیازمند توجه جدی مسؤولان است

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک صنعتی بادرود یکی از شهرک‌های صنعتی غریب کشور به شمار می‌رود و در سالیان گذشته دچار بی‌مهری و کم‌لطفی بوده و هیچ کار جدی در آن صورت نپذیرفته است.

شهرک صنعتی بادرود نیازمند توجه جدی مسؤولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، رحمت‌الله فیروزی‌پور پیش از ظهر امروز در عملیات کلنگ‌زنی اجرای شبکه خط تغذیه و ایستگاه تقلیل فشار گاز به شهرک صنعتی بادرود اظهار کرد: منطقه بادرود در مرکز کشور واقع‌شده است و با وجود آزادراه اصفهان به تهران، جاده ترانزیت تهران بندرعباس و وجود ایستگاه راه‌آهن و نزدیکی به تهران و اصفهان می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جایگاه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرک صنعتی بادرود یکی از شهرک‌های صنعتی غریب کشور به شمار می‌رود و در سالیان گذشته دچار بی‌مهری و کم‌لطفی بوده و هیچ کار جدی در آن صورت نپذیرفته است و از یک سال گذشته با همکاری ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان و جذب سرمایه‌گذار ۴ سرمایه‌گذار به‌ صورت جدی مشغول به فعالیت شدند که تا ماه‌های آینده تلاش‌های آنها در زمینه تولید به ثمر می‌رسد.

وی در ادامه گفت: بزرگ‌ترین وظیفه همه مسؤولان کشور، تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث تولید و اقتصاد مقاومتی است، قطعاً با رونق تولید و تقویت تولید می‌توانیم کشور را از مشکلات فعلی نجات دهیم و وظیفه مسؤولان مانع‌زدایی و همراهی در صدور مجوزها است.

فیروزی‌پور اذعان کرد: ما در منطقه بادرود حدود ۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار داریم که آماده فعالیت در واحدهای تولیدی هستند و ما باید برای تقویت پایه‌های اقتصاد این فرایند را فراهم کنیم، در این راه‌ دست سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به گرمی می‌فشاریم و همه همراهی‌ها را برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی انجام خواهیم داد.

۵۸ شهرک صنعتی استان اصفهان از نعمت گاز بهره‌مند هستند

سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: در خصوص گازرسانی به شهرک‌های صنعتی فقط ۵۸ شهرک صنعتی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و شهرک صنعتی بادرود به‌ عنوان آخرین شهرکی است که باید گازرسانی شود که برای تأخیر آن از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: یکی از خصوصیت‌های شرکت گاز استان اصفهان این است که پروژه بعد از کلنگ‌زنی بلافاصله آغاز می‌شود و ما دو مرحله کار را هم‌زمان انجام خواهیم داد که نخستین کار لوله‌کشی داخلی شهرک است که نقشه آن شرکت تهیه و با هماهنگی شرکت شهرک‌ها انجام خواهد شد.

علوی با بیان اینکه دومین کار شرکت گاز انتقال خط اصلی به طول ۹ کیلومتر است، بیان کرد: ظرفیت گازدهی این شهرک ۱۰ هزار مترمکعب خواهد بود و جوابگوی صنایع متوسط خواهد بود و زیرساخت‌ها تقریباً در اینجا فراهم‌ شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بحث توسعه شبکه گازرسانی در شهرستان نطنز، تنها ۳ روستا و یک مزرعه گازرسانی نشده است و علت آن‌هم بعد مسافت بوده و بنا داریم در نخستین فرصت این کار را انجام دهیم.

علوی در پایان گفت: گاز نعمت بزرگی در کشور است اما مصرف ما خیلی بالاست و در زمستان برای گازرسانی ۲۵ میلیون مترمکعب کسری گاز داریم که تقاضا می‌کنیم که مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند که اگر صرفه‌جویی انجام نشود، در سال‌های آینده ما مانند آب و برق، قطعی گاز هم خواهیم داشت.

ایجاد شهرک تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر در بادرود

محمدجواد بگی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان نیز در این مراسم بیان کرد: ایجاد اشتغال از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی است و در این جلسه باید از نماینده مردم شهرستان که موتور محرکه منطقه برای راه‌اندازی کامل شهرک صنعتی بادرود بوده‌ کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید بگوییم که شهرک صنعتی بادرود از شهرک صنعتی خور و بیابانک هم محروم‌تر است، ولی به لطف توجه نماینده و فرماندار در تخصیص اعتبارات تملک دارایی، امسال رتبه اول تخصیص اعتبارات تملک دارایی شهرک صنعتی در استان متعلق به نطنز است.

بگی در ادامه گفت: در نخستین فرصت و ظرف ۳ ماه آینده عملیات روشنایی شهرک در سمت ورودی و خروجی، نصب تابلوهای پیش‌آگاهی، نصب تابلوی اصلی و جدول‌گذاری در شهرک شروع و بخشی از آنها در بازه زمانی همین ۳ ماه خاتمه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه با تعامل بین دستگاهی می‌توان برای توسعه صنعت و اشتغال استان گام‌های رو به جلویی برداشت، خاطرنشان کرد: با همراهی ویژه شرکت گاز عملیات گازرسانی به شهرک صنعتی بادرود تا ۸ ماه آینده انجام خواهد شد و گاز در اختیار صنایع قرار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹ ماه از سال در بادرود آسمان آفتابی است، استفاده از انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر را مورد توجه قرار داده و در نظر داریم شهرک تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر بادرود را ایجاد کنیم.

بگی در پایان عنوان کرد: حالا که کشور با مشکل کم‌آبی مواجه است باید تلاش کرد انرژی‌هایی که با استفاده از آب تولید می‌شود را از با استفاده از نور و انرژی خورشید تولید کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ح۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول