اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روند کاهشی تلفات غرق‌شدگی در ۴ ماهه اول امسال در استان اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: آمار تلفات غرق‌شدگی در استان طی ۴ ماهه نخست سال جاری با کاهش مواجه بوده و در تمامی ماه‌ها روند کاهشی داشته است.

روند کاهشی تلفات غرق‌شدگی در ۴ ماهه اول امسال در استان اصفهان

علی سلیمان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۰ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بدون تغییر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه در ۴ ماهه اول سال جاری از کل تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان ۷ نفر مرد و ۳ نفر زن بودند، افزود: تعداد افراد فوت‌شده بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در تیر ماه امسال ۲ نفر ثبت شده که نسبت به تیر ماه سال گذشته که ۳ نفر بوده، کاهش داشته است.

روند کاهشی تلفات غرق‌شدگی در ۴ ماهه اول امسال

وی با اشاره به اینکه آمار تلفات غرق‌شدگی در استان طی ۴ ماهه نخست سال جاری با کاهش مواجه بوده و در تمامی ماه‌ها روند کاهشی داشته است، گفت: در ۴ ماهه اول سال جاری آمار تلفات غرق‌شدگی تعداد ۱۲ نفر بوده است، این آمار در مدت مشابه سال قبل ۲۸ نفر گزارش شده بود.

سلیمان‌پور با بیان اینکه تعداد مردان فوت‌شده بر اثر غرق‌شدگی در ۴ ماهه امسال ۸ نفر و تعداد زنان ۴ نفر ثبت شده است، مطرح کرد: آمار تلفات غرق‌شدگی در طی ۴ ماهه اول سال جاری در استخر کشاورزی ۸ نفر، رودخانه ۲ نفر و دریاچه مصنوعی و سد نیز ۲ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان اضافه کرد: شمار جانباختگان ناشی از غرق‌شدگی در تیرماه سال جاری نیز ۷ نفر بوده که نسبت به تیرماه سال قبل که ۱۱ نفر بوده، کاهش داشته است.

مراجعه بیش از ۱۵ هزار مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان

وی همچنین بیان کرد: آمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان در ۴ ماهه نخست امسال با افزایش ۱۲.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۵ هزار و ۴۱۳ نفر رسیده است.

سلیمان‌پور ادامه داد: از کل مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان در ۴ ماهه نخست امسال، ۵ هزار و ۴۳۰ نفر زن و ۹ هزار و ۹۸۳ نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان همچنین عنوان کرد: آمار مراجعان نزاع در ۴ ماهه نخست سال قبل ۱۳ هزار و ۶۹۵ نفر شامل ۴ هزار و ۷۹۷ زن و ۸ هزار و ۸۹۸ مرد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بعد از شهرستان اصفهان شهرستان‌های فلاورجان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و کاشان بیشترین آمار مراجعان نزاع را داشته‌اند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول