اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هشدار زرد هواشناسی برای خراسان‌شمالی

سازمان هواشناسی خراسان شمالی برای روزهای آینده هشدار زرد هواشناسی صادر و اعلام کرد هوای استان با کاهش ۵ الی ۷ دما مواجه خواهد بود.

هشدار زرد هواشناسی برای خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سازمان هواشناسی خراسان شمالی برای روزهای آینده هشدار زرد هواشناسی صادر کرد.

طبق اعلام این سازمان هوای استان تا روز جمعه ۱۲ شهریور سال جاری ابتدا با افزایش دما و سپس تا روز یک‌شنبه با کاهش دما مواجه خواهد بود.

همچنین در همین تاریخ وزش باد لحظه ای بسیارشدید همراه با گردوخاک نیز پیش بینی شده است.

وزش باد لحظه‌ای بسیار شدید به‌ویژه در شهرستان­های رازوجرگلان، مانه و سملقان، بجنورد و به‌تدریج شیروان و اسفراین-روز شنبه وزش باد، بارش پراکنده در استان همراه با کاهش دما پیش‌بینی‌شده است.

روند افزایش و کاهش دما نیز به‌صورت ۴ الی ۵ درجه­ای دما تا روز جمعه و کاهش ۵ الی ۷ درجه‌ای دما روز شنبه تا صبح یک‌شنبه خواهد بود.

به همین دلیل این سازمان توصیه‌هایی را نیز ذکر کرده است که شامل ۱-عدم انجام سم‌پاشی و محلول‌پاشی ۲- اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها و سازه‌های سبک ۳- استفاده از بادگیرهای موقت و پایه محافظ برای نهال‌های جوان ۴- رعایت نکات ایمنی هنگام کار بر روی سازه‌های مرتفع ۵. عدم تردد و نیز عدم پارک خودرو در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای بزرگ و داربست‌ها ۶- عدم بارگیری نامتعارف، استفاده از پوشش مناسب بار و اطمینان از استحکام آن است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول