اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای کاهش ترافیک شهر گنبدکاووس

شهردار گنبدکاووس گفت: امسال مبلغ ۲۵ میلیارد ریال در بودجه اصلاح شهرداری برای ترافیک شهر در نظر گرفته شد.

اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای کاهش ترافیک شهر گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سیدعلی‌اصغر موسوی ظهر امروز در جلسه شورای ترافیکی شهر اظهار کرد: در مباحث ترافیکی نقطه نظرات کارشناسی انجام می شود تا بتوانیم ترافیک سنگین شهر گنبدکاووس را کاهش دهیم.

وی درباره پروژه روگذر میدان بسیج که از سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: به نظر می رسد مطالعات کارشناسی برای اجرای این روگذر به صورت دقیق انجام نشده و تنها نحوه احداث آن توسط کارشناسان و مشاورین صورت گرفته است.

شهردار گنبدکاووس ادامه داد: تلاش داریم تا در یک بازده زمانی مشخص مطالعه این روگذر به صورت کارشناسی انجام شود تا بتوانیم در راستای کاهش ترافیک گام‌های موثری برداریم.

وی بیان کرد: امسال در بودجه اصلاحی ترافیک شهری مبلغ ۲۵ میلیارد ریال برای کاهش ترافیک شهری در نظر گرفته شده که از این میزان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای پایش ترافیکی و دوربین‌های ترافیکی سطح شهر و مبلغ ۵ میلیارد ریال نیز برای مطالعات جامع ترافیکی است.

* گنبدکاووس در حوزه کاهش ترافیک‌شهری نیاز به مشاوران متخصص دارد
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: با توجه به درخواست یکی از متقاضیان مبنی بر دایر کردن نمایشگاه هفتگی خودرو در پشت بازار روس‌ها این درخواست مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

مسعود بارانی گفت: در حال حاضر شهرستان گنبدکاووس به لحاظ شیوع بیماری کرونا وضعیت خوبی ندارد و برگزاری نمایشگاه‌های هفتگی مانند بازار هفتگی جمعه بازار سبب تجمع مردم و شیوع این بیماری خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعطیلی بازار هفتگی جمعه در شرایط کنونی کرونا مشکلات عدیده‌ای برای ما ایجاد کرده و نباید با موافقت برگزاری چنین نمایشگاهی مشکلات‌این‌حوزه را افزایش دهیم.

بارانی با اشاره به حجم سنگین ترافیک شهری گنبدکاووس گفت: در حوزه ‌کاهش ترافیک شهری نیاز به مشاوران متخصص و با تجربه داریم و پیشنهاد می‌شود حتی در صورت ضرورت از مشاوران پروازی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: شهر گنبدکاووس در حوزه ترافیک دچار هرج و مرج ترافیکی شده و باید انضباط ترافیکی اعمال شود.

* اولویت ما در شورای ترافیک ارائه نقطه نظرات کارشناسی و فنی در راستای سلامت و مصلحت شهروندان است
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: در جلسه شورای ترافیک امروز هشت موضوع مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب نهایی رسید.
عبدالقدیر کریمی گفت: در ورودی شهر از سمت آزادشهر جنب پمپ بنزین طرح  اجرای بریدگی با توجه به ترافیک سنگین در آن‌ منطقه و وجود پمپ بنزین اصلی شهر مخالفت و قرار شد دوربرگردان در آن مکان اجرا شود.

وی ادامه داد: در خصوص برگزاری نمایشگاه هفتگی خودرو در پشت بازار روس‌ها نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و ایجاد ترافیک سنگین در آن‌ محدوده، این طرح تا اطلاع ثانوی مسکوت شد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: مبنا و اولویت ما در جلسات شورای ترافیک ارائه نقطه نظرات کارشناسی و فنی در راستا سلامت و مصلحت همشهریان است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تصمیمی اتخاذ شود تا ضمن کاهش گره‌های ترافیک شهری، تردد در شهر برای مردم آسان‌تر و سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول