اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

پدر شهید فیاضی به خاک سپرده شد/ نامه پدر به پسر

در نامه حجت‌الاسلام والمسلمین رضا فیاضی به فرزند شهیدش آمده است: از آن عالم برزخ، شب اول قبر و گرفتاری‌های محشر ما را رد کن! هوامونو بگیر، شفاعت که انتظار زیادی نیست!

پدر شهید فیاضی به خاک سپرده شد/ نامه پدر به پسر

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین رضا فیاضی پدر شهید محمدباقر فیاضی با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران طی مراسمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عصر روز گذشته (سه‌شنبه ۹ شهریور ماه) تشییع و در قطعه صالحین گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفت.

چندی پیش حجت‌الاسلام فیاضی در نامه‌ای به فرزند شهیدش خواسته بود که او را از گرفتاری‌های برزخ و شب اول قبر رهایی بخشد،‌ متن نامه بدین شرح است:

محمد جان سلام!

چه عجب یاد ما کردی. تو که‌ می‌دانی به دل بابات چه می‌گذرد، سری به ما بزن، غم و غصه دوری التیام کند. دیدن تو یک آرزو شده، تو که در معرفت و خونگرمی زبان زد همه رفقا و فامیل هستی، از تو توقع بیش‌تر دارم! بابا ما هم دل داریم، می‌دانم هوای مرا داری، اما می‌خواهم تو را ببینم و لذت ببرم تا همه خستگی‌ها و غصه‌ها با یک نگاه به زیبایی‌ها  و توانایی‌ها تبدیل شود. اگر نمی‌توانستی و این کاره نبودی حرفی نمی‌یدم که در توان تو نباشد بابا!

خودت می‌دانی اگر یک نگاهی به ما کنی بابا، از دارایی‌هایت چیزی کم نمی‌شود. خودت می‌دانی همه آن‌هایی که دست به دامنت شدند می‌گویند محمد مشکلات ما را حل کرد. مشکل من یک لحظه با تو بودن است! با رفقای خوبت بودن است! از جنس شما کم پیدا می‌شود، لذا جوانمردی کن و ما را دریاب. مگر تو عند ربهم یرزقون نیستی؟

تو آنی هستی که افرادی که می‌آیند در سالگرد تو و رفقایت نذری می‌دهند، می‌گویند محمد جواب ما را داده. بله آدم با معرفت یعنی همین! هنوز جمله‌ای که در آخرین نامه‌ات نوشتی: مخلص شما کامبیز! راستی داخل دو تا چاه در غار افتادم هر کدام چهارده متر! چگونه من را نجات دادی؟ راستی شب عروسی داداش سعیدت چه مجلسی درست شد! همه گفتند مثل اینکه عروسی محمد است! تا حالا اینقدر شاد نبودیم، گفتم: صاحب مجلس محمد است! دارد برای عروسی داداشش سنگ تمام می‌گذارد! هر مشکلی بود به تو گفتم تو هم چون با معرفتی دست رد به سینه‌ام نزدی! باریکلا!

از آن عالم برزخ، شب اول قبر و گرفتاری‌های محشر ما را رد کن! هوامونو بگیر، شفاعت که انتظار زیادی نیست! در حیاط وقتی از روی جنازه‌ات پای مصنوعی‌ات را برداشتم، گفتم: عزم قوی داشتی و نداشتن پا برایت فرقی نداشت، نمی‌توانست تو را از راه باز بدارد. حمید دادگسترنیا رفیق عزیزت گفت: حاج آقا عجب غوغایی به پا کردی!

سلام مرا به جمع دوستان برسان! باورم نمی‌شد روزی به من بگویند پدر شهید! قامت تو را می‌دیدم و می‌گفتم این پسر به همه خانواده آبرو می‌دهد و دادی!

پدرت

به گزارش فارس، شهید محمدباقر فیاضی از شهدای دفاع مقدس در ۲۱ آذر ماه ۱۳۴۵ به دنیا آمد و در ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ و منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش نیز در قطعه ۵۳ گلزار شهدای بهشت زهرای تهران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول