اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بی‌اطلاعی کارگران از یک سامانه پر زرق و برق کارگری

کارگران ساختمانی در چهارمحال و بختیاری هر روز با امید کار در میدان‌های شهر حاضر می‌شوند اما با تاریکی هوا خسته و ناامید به خانه بازمی‌گردند و به گفته خودشان فراموش شده‌اند.

بی‌اطلاعی کارگران از یک سامانه پر زرق و برق کارگری

خبرگزاری فارس_ شهرکرد؛ زینب رحیمی|به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یک ماه گذشته رئیس انجمن کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با این رسانه از آغاز به کار یک سامانه جدید کارگری خبر داد و مدعی شده آموزش و توجیه این سامانه برای کارگران که ممکن است تسلط کافی به فضای نرم‌افزاری نداشته باشند،  برگزار خواهد شد. (برای جزییات بیشتر اینجا کلیک کنید)

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار فارس با کارگران را می‌خوانید که کارگران از اطلاع‌رسانی پیرامون این سامانه گلایه کرده‌اند. (بنا به درخواست خود کارگران از ذکر اسم مصاحبه‌شوندگان خودداری می‌کنیم)

یکی از کارگران در خصوص سامانه سامان‌دهی کارگران ساختمانی گفت: ما نه سواد کافی برای کار کردن با این نرم افزار را داریم و نه امکانات لازم، بیشتر گوشی‌های ما معمولی هستند و قابلیت اتصال به اینترنت و نصب نرم افزار را ندارند.

 

این کارگر ساختمانی در واکنش به اظهارات مسئول مربوطه که مدعی شده بود آموزش و توجیه کارگران انجام خواهد شد، توضیح داد: نگاه اکثر کارگران به این سامانه‌های و طرح‌هایی که در این سال‌ها مطرح می‌شده بد بینانه بوده و خیلی رغبتی از سوی کارگران نشان داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: البته بنده مختصرا اسم این سامانه را شنیدم و در جریان هستم که قرار است در راستای ساماندهی طرح جدیدی اجرا شد اما قلبا امیدی ندارم که اجرای این طرح‌ها باری از دوش من و امثال من بردارند.

کارگر دیگری به نمایندگی از سایر کارگران در خصوص این طرح توضیح داد: مسئولان برای اجرای موفق این طرح باید ابتدا قول‌های روی زمین مانده را اجرا کنند تا اعتماد کارگران را برای اجرای طرح جدید کسب کنند؛ برای مثال دو سال قبل ما را معرفی کردند بانک برای اخذ تسهیلات، بعد از کلی دوندگی و هزینه کردن و ضامن آوردن موضوع مسکوت ماند و تا امروز هیچ وامی به ما ندادند.

این کارگر افزود: شنیده‌ام در سامانه جدید برای بحث رفاهیات کارگران مانند استخر شنا و... تدبیر شده است اما ای کاش ابتدا برای بیمه یا معیشت ما تدبیری می‌کردند بعد به دنبال رفاهیات بودند، از همین مسئله می‌توان احساس کرد که مسئولان اداره کار خیلی به دنبال کمک به کارگر نیستند و بیشتر به دنبال کارهای نمایشی هستند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول