اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان: خروج آمریکا از افغانستان پیروزی همه ملت افغانستان است

سخنگوی طالبان پس از خروج آخرین هواپیمای آمریکایی از فرودگاه کابل، که نشان دهنده پایان طولانی‌ترین جنگ آمریکاست، گفت که این پیروزی متعلق به همه مردم افغانستان است.

طالبان: خروج آمریکا از افغانستان پیروزی همه ملت افغانستان است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سخنگوی طالبان گفت: خروج آمریکا از افغانستان پیروزی ملت افغانستان است.

«ذبیح الله مجاهد» در جمع خبرنگاران در فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: نیروهای تازه نفس تیپ بدری 313 وارد فرودگاه کابل می‌شوند.

سخنگوی طالبان پس از خروج آخرین هواپیمای آمریکایی از فرودگاه کابل، که نشان دهنده پایان طولانی‌ترین جنگ آمریکاست، گفت که این پیروزی متعلق به همه مردم افغانستان است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان و به‌دست آمدن دوباره استقلال این کشور، گفت که طالبان تلاش می‌کنند زمینه‌ سفر قانونی را برای شهروندان فراهم کنند.

او تأکید کرد که شهروندان افغانستان حق سفر به هر کشوری را دارند، اما باید پاسپورت و ویزا داشته باشند. او در عین حال گفت که افغان می‌توانند به جای فرار، بدون ترس و هراس در داخل کشور زندگی کنند.

همچنین گزارش شده است که رهبران طالبان پس از خروج آمریکا به صورت نمادین از باند فرودگاه بین المللی کابل عبور کرده‌اند.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که طالبان می‌خواهند روابط دیپلماتیک خوبی با آمریکا داشته باشند.

پس از خروج نیروهای آمریکایی از فرودگاه کابل، طالبان کنترل آن را به‌دست گرفته‌اند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان و شماری دیگر از بزرگان این گروه صبح امروز وارد فرودگاه کابل کابل شدند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که واشنگتن پس از اتمام خروج نیروهای نظامی خود از کابل، پایگاه دیپلماتیک خود را برای افغانستان به دوحه قطر منتقل می‌کند.

رسانه‌های بین‌المللی در نخستین دقایق بامداد سه‌شنبه گزارش دادند آخرین هواپیمای آمریکایی لحظاتی پیش فرودگاه کابل را ترک کرده تا افغانستان از نیروهای اشغالگر خارجی تخلیه شود.

پس از آن، «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا تکمیل شدن عملیات خروج ارتش آمریکا از افغانستان را تأیید کرد. او گفت: «هیچ کلامی از سوی من نمی‌تواند وسعت فداکاری‌ها و دستاوردهای کسانی که در افغانستان خدمت کردند را به طور کامل ادا کند.»

 

 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول