اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

لزوم اختصاص ردیف مستقل بودجه‌ به مشهد برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از دولت محترم و مجلس درخواست دارم نسبت به ایجاد یک ردیف مستقل بودجه‌ای برای شهر مشهدالرضا(ع) در حجم سالانه کشور اختصاص داده شود چرا که این شهر، در سال میزبان ۳۰ میلیون زائر بین‌المللی و داخلی است.

لزوم اختصاص ردیف مستقل بودجه‌ به مشهد برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، متن کامل نطق پیش از دستور موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در زیر آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ)

سلام و درود می‌فرستم به روح ملکوتی امام راحل و شهدای گرانقدر از صدر اسلام تاکنون خصوصاً شهیدان‌ مدافع سلامت و حرم و همچنین گرامی می‌دارم یاد و خاطره شهیدان ترور، شهید رجایی و شهید باهنر و یاران عزیزشان، عرض تسلیت دارم درگذشت نیروهای خدوم و زحمتکش و توانمند شهرداری مشهد الرضا(علیه السلام) که در صف اول خدمت به مجاورین و زائرین آقا علی بن موسی الرضا(علیه السلام) بر اثر بیماری منحوس کرونا جان به جان آفرین تسلیم نمودند، همچنین هفته دولت و روز کارمند را به تمامی دولتمردان مهین اسلامی و کارمندان پرتلاش به‌خصوص کارمندان عزیز شهرداری مشهد الرضا علیه السلام) تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما همکاران گرامی و عزیزم در شورای اسلامی شهر و همچنین به شما شهروندان محترم که از طریق فضای مجازی در حال مشاهده می‌باشید، امروز قصد دارم در صحبت‌های خود، پیرامون رابطه با موضوعات مدیریت شهری و مشکلات آن و راهکارهای آن، خدمتتان مطالبی را بیان نمایم.

از اینکه حوصله به خرج می‌دهید سپاسگزارم.

الحمدالله دولت محترم سیزدهم مستقر شدند و کار را برای حل مشکلات کشور عزیزمان از خوزستان عزیز شروع کردند و آن هم در صبح جمعه،‌ صبح جمعه‌های که خیلی‌ها در خواب بودند و امروز مردم می‌بینند که مرد میدان و عمل کیست و از مجلس محترم بابت رأی اعتماد به وزرای کابینه نیز تقدیر و تشکر می‌نمایم که دولت انقلابی را همراهی نمودند و همچنین تقدیر و تشکر داشته باشم از وزرای محترم که پس از رأی اعتماد بی‌وقفه، به محل کار رفتند و کار را شروع کردند تا ان‌شاءالله با اقتدار در راه خدمت و تلاش برای ایران عزیز قدم برداشته تا مشکلات پیش آمده رفع و شرایط خوبی برای مردم فراهم گردد. اما در کنار دولت و مجلس این شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که باید به سهم خودشان در حل مشکلات موجود اقدام به حل آن نمایند و با همراهی و همفکری و انتخاب شهرداران انقلابی جوان زنجیره خدمت را تکمیل نماید.

باید عرض کنم شورای اسلامی شهر مشهد الرضا(علیه السلام)،‌ شهرداری جوان انقلابی و دارای برنامه برای کلانشهر جهان اسلام، انتخاب کردند. اما از دولت و مجلس محترم تقاضا دارم که بر اساس قوانین و مقررات نسبت به طرح‌های شورای عالی استان‌ها که برگرفته از قانون می‌باشد جامه عمل بپوشاند و تا با طرح‌های ارائه شده بتوان خدمات شایسته‌تر و قانونمندتری را برای شهر و روستاهای کشور داشته باشند.

اولین موضوع آن تصویب و اجرای مدیریت یکپارچه‌سازی شهری می‌باشد، اگر این موضوع به سرانجام برسد قطعاً در حوزه هزینه‌ها شهری و روستایی کاهش قابل چشمگیری خواهیم داشت در حوزه درآمد هم افزایش و با تایید این مدیریت یکپارچه‌سازی شهری با هماهنگی‌های بین دستگاه‌های اجرایی مرتفع و مسئولیت و مدیریت آن مشخص و به صورت واحد انجام می‌شود.

موضوع بعدی هم احترام به قانون می‌باشد از دولت محترم تقاضا دارم بر اساس بنده ۵ ماده ۸۸ قانون شوراهای اسلامی کشور مبنی بر ارسال بودجه سالانه کشور قبل از تصویب در مجلس و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور آن را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دارد به‌جهت بازنگری و اصلاح بودجه، تاکنون مسئولیت دولت‌ها اجرا نشده است.

امیدوارم حداقل به صورت آزمایشی هم که شده در بودجه ۱۴۰۱ بودجه استان خراسان رضوی را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار داده تا خروجی آن برای دولت و مجلس مورد بازنگری قرار گیرد و در صورت موفقیت ان‌شاءالله به صورت قانون برای تمام کشور اجرا شود، اما نکته بسیار مهم که باید عرض کنم در حوزه مدیریت شهری خدمات در مشهدالرضا(علیه السلام) ملی است ولی بودجه آن محلی است و این یک تناقض بسیار بزرگی است که باید مورد توجه دولت محترم و مجلس قرار گیرد.

یک خواهش از دولت محترم و مجلس دارم نسبت به ایجاد یک ردیف مستقل بودجه‌ای برای شهر مشهدالرضا(علیه السلام) در حجم سالانه کشور اختصاص داده شود زیرا این شهر، شهر آقا علی ابن موسی الرضاست(علیه السلام) در سال میزبان ۳۰ میلیون زائر بین‌المللی و داخلی است که ارائه خدمات به زائرین و مجاورین از سوی مدیریت شهری شهر امام رضا(علیه السلام) می‌باشد.

بزرگترین افتخاری که برای خادمین در خدمت زائرین و مجاورین باید به آن اشاره کنم؛ این است که مشهد جمعیت سه و نیم میلیونی دارد ولی بیشتر از جمعیت خود در حال خدمت‌رسانی می‌باشد و به‌طور قطع اعلام می‌نمایم شهرداری مشهد وظیفه دیگر دستگاه‌های اجرایی شهر مشهد و حتی استان را برعهده گرفته و هزینه می‌نماید.

انتظار داریم که دولت محترم و مجلس نسبت به ایجاد ردیف مستقل برای شهر مشهد مشهدالرضا(علیه السلام) اقدام نمایند که حداقل با وجود این ردیف بتوانیم مشکلات حاشیه شهر را مرتفع نماییم.

و اما آخرین موضوع که به آن می‌خواهم بپردازم موضوع تهیه مسکن برای اقشار کم‌درآمد در مناطق حاشیه شهر می‌باشد و در صورت همراهی دولت محترم شهرداری آمادگی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مناطق حاشیه شهر مشهد مقدس را با مشارکت بخش خصوصی دارد.

تذکر پایانی بنده به سرپرست محترم شهرداری متذکر می‌شود در رابطه با پرداخت حقوق پرسنل اقدام نمایید متأسفانه مشاهده شده است در بعضی از سازمان‌ها و شرکت‌ها حقوق کارکنان متفاوت و یا پرداخت نشده است و این خود یک نوع بی‌عدالتی است خواهشمندم هرچه سریعتر نسبت به عدالت و برقراری حقوق مساوی کارکنان اقدام نمایید.

همچنین در موضوع تبدیل وضعیت‌ها و وضعیت نیروهای شهرداری می‌بایست عدالت و برابری حاکم باشد که متأسفانه طبق گزارشات واصله از سویی کارکنان خدوم شهرداری این موضوع هم مورد غفلت و بی‌عدالتی قرار گرفته و همانطور که می‌دانید اولویت اول با ایثارگران می‌باشد.

لذا هرچه سریعتر نسبت به توقف تبدیل وضعیت‌ها تا مستقر شدن شهردار محترم اقدام نمایند و در انتها از شما شهروندان محترم و همکاران گرامی به گوش جان سپردن به عرایض بنده، تشکر می‌نمایم.

با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد مطالبم را به پایان می‌رسانم.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول