اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فارس من | آبرسانی به روستای «خسروی» نهبندان در دستورکار قرار دارد

مدیر امور آب و فاضلاب نهبندان گفت: آبرسانی به روستای خسروی از توابع بخش سرداران نهبندان جزو پیشنهادات اداره امور آب و فاضلاب این شهرستان برای تأمین اعتبار از سوی بنیاد برکت بوده است.

فارس من | آبرسانی به روستای «خسروی» نهبندان در دستورکار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در پی ثبت سوژه «ساکنین روستای خسروی عربخانه کمبود آب شرب دارند» در سامانه فارس من، خبرنگار خبرگزاری فارس موضوع را از مسئول مربوطه پیگیری کرد.

«احمد خیردوست» مدیر امور آب و فاضلاب نهبندان اظهار داشت: در حال حاضر ۹۵ روستای این شهرستان از طریق تانکر آبرسانی و ۱۵۰ روستا نیز از طریق شبکه آبرسانی می‌شوند.

وی با اشاره به افت منابع آبی با توجه به کاهش نزولات جوی، تصریح کرد: متأسفانه با کاهش دبی منابع آبی در این شهرستان میزان مصارف روستایی افزایش یافته بنابراین از مردم این شهرستان تقاضای مدیریت بهینه مصرف آب را داریم.

مدیر امور آب و فاضلاب نهبندان با بیان اینکه آبرسانی به روستای خسروی از توابع بخش سرداران نهبندان جزو پیشنهادات اداره امور آب و فاضلاب این شهرستان برای تأمین اعتبار از سوی بنیاد برکت بوده، یادآور شد: تاکنون هنوز موافقت‌نامه‌های اعتبارات عمرانی امسال مبادله نشده ولی  آبرسانی به این روستا در دستور کار قرار دارد.

خیردوست ادامه داد: با توجه به نیاز اعتباری فراوانی که برای آبرسانی هر منطقه لازم بوده و نیازسنجی صورت گرفته براساس جمعیت هر منطقه این روستا نیز در دستورکار قرار دارد.

وی اضافه کرد: یکی از معیارهای آبرسانی به روستاها معیار جمعیتی براساس آمار آخرین سرشماری کشور بوده بنابراین روستاهایی که دارای جمعیت بیشتر بوده در اولویت برای این کار هستند.

مدیر امور آب و فاضلاب نهبندان با بیان اینکه آب شرب مردم روستای خسروی از طریق قناتی که داخل این روستاها بوده تأمین می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر آبرسانی سیار به روستاهای نهبندان از طریق ۶ تانکر انجام اما با وجود پراکندگی زیاد و همچنین خاکی بودن جاده‌های روستایی این شهرستان، آبرسانی سیار هزینه‌های زیادی در پی دارد بنابراین از ادارات تقاضای همکاری با اداره امور آب و فاضلاب این شهرستان وجود دارد تا تأمین آب شرب بهداشتی روستاییان به نحو بهتری انجام گیرد.

خیردوست در پایان خاطرنشان کرد: امیداست با تخصیص اعتبارات بیشتر به این شهرستان در بخش آب بتوانیم جوابگوی مشکلات مردم باشیم هر چند در حال حاضر باید برخی از شبکه‌ها اصلاح و حجم برخی از مخازن افزایش یابد اعتبارات با میزان هزینه‌ها همخوانی ندارد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول