اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سخنگوی کرملین: پیشنهاد «منطقه امن» در کابل نیاز به بحث و بررسی دارد

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در خصوص پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه برای ایجاد منطقه امن در کابل گفت این پیشنهاد نیاز به بحث دارد و دانستن رویکرد طالبان هم در خصوص این ابتکار مهم است.

سخنگوی کرملین: پیشنهاد «منطقه امن» در کابل نیاز به بحث و بررسی دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظری درباره پیشنهاد «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای ایجاد «منطقه امن» در کابل، ضمن بیان این که پیشنهاد مذکور نیاز به بحث دارد، دانستن رویکرد طالبان را در خصوص این ابتکار مهم خواند. 

به نوشته خبرگزاری «تاس» روسیه، این دیپلمات روس گفت: البته این پیشنهادی است که باید مورد بحث قرار گیرد. بحث در خصوص همه ویژگی‌های چنین منطقه‌ای بسیار مهم است و از همه مهمتر، درک رویکرد طالبان درباره ایده ایجاد چنین منطقه‌ای بسیار اهمیت دارد. 

پیش از این، «سهیل شاهین» سخنگوی سیاسی طالبان در قطر ایجاد منطقه امن (پیشنهاد انگلیس و فرانسه) در افغانستان را رد کرد و آن را غیرضروری خواند.

شاهین در واکنش به این پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه، ضمن رد این طرح گفت: افغانستان کشور مستقلی است و بهتر است منطقه امن در کشورهایی که این طرح را پیشنهاد کردند صورت گیرد.

این مقام ارشد طالبان در ادامه افزود: با این وجود طالبان آمده که با برخی کشورهای برای از سرگیری عملیات تخلیه در افغانستان از فرودگاه کابل توافق کند. 

وی تاکید کرد که پس از ۳۱ اوت (نهم شهریور، مهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان)، هر افغان می‌تواند در صورت تمایل به خارج سفر کند.

رئیس‌جمهور فرانسه پیش‌تر در خصوص این پیشنهاد گفت: پاریس و لندن به سازمان ملل پیشنهاد ایجاد منطقه امن در کابل را خواهند داد. هدف این پیشنهاد، تعیین منطقه‌ای امن در کابل تحت اختیار سازمان ملل متحد است که امکان ادامه عملیات بشردوستانه را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول