اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کمیته امداد باتلاق مددجویان نشود/ سالانه پنج هزار نفر از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) نباید تبدیل به باتلاق مددجویان زیرپوشش این نهاد مردمی شود بلکه تلاش می‌کند با توانمندسازی شرایط اشتغال مددجویان را فراهم نماید.

کمیته امداد باتلاق مددجویان نشود/ سالانه پنج هزار نفر از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد بذرافشان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توانمندسازی مددجویان استان فارس، سالانه پنج هزار خانوار زیر پوشش از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی در راستای اعلام عملکرد این نهاد حمایتی گفت: بیش از ۲۵ هزار فعالیت عمرانی شامل ساخت، احداث، خرید واحد‌های منازل مسکونی، ساخت حمام، گازرسانی به ساختمان‌ها و... در سال ۹۹ توسط این نهاد انجام شده و استان فارس مقام نخست را در ۲۱ شاخص کمی و کیفی در سطح کشور به دست آورده است.

وی همچنین از ایجاد بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در سال گذشته توسط این نهاد یاد کرد و افزود: ایجاد طرح‌های گلخانه‌ای در ۳۰ هزار متر مربع، ایجاد هزار واحد پنل خورشیدی، تعهد اشتغال‌زایی ۴۰۰ زن سرپرست خانوار با هزینه‌ای افزون بر ۳۰ میلیارد تومان و تخصیص اعتبار ۸۲۶ میلیاردی اشتغال از دیگر فعالیت‌های این نهاد مردمی است.

بذرافشان بیان کرد: به صفر رساندن‌ پشت نوبتی‌های جهیزیه تا سال ۹۹ نیز یکی دیگر از اقدامات این نهاد بود چنانچه در سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ فقره جهیزیه با کیفیت شامل یخچال ۲۴ فوت ابسردکن دار، اجاق گاز پنج شعله، لباسشویی تمام اتومات، دو تخته فرش، کتری برقی، پنکه، آبمیوه‌گیری و... به مددجویان اهدا شد و امسال نیز همین روند ادامه دارد.

مدیرکل امداد فارس در ادامه از کسب رتبه نخست فارسی‌ها در پرداخت زکات خبر داد و تاکید کرد: مردم فارس با پرداخت ۵۷ میلیارد تومان زکات، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادند و این رتبه پنج سال متوالی متعلق به مردم فارس است که باید گفت بدون سخاوت مردم فارس، ما هیچ اقدامی نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی در ادامه همچنین از کمک ۶۰ میلیارد تومانی مردم و خیران استان در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: اعتماد مردم به کمیته امداد سبب شده است قدم‌های بسیار بزرگی را در راستای کمک به ایتام، محرومین و نیازمندان برداریم چنانچه در پنج ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیارد تومان از صندوق های صدقات جمع آوری شده است.

بذرافشان در ادامه از بهره‌برداری از ۲۷۰۰ واحد مسکونی در اینده نزدیک در سراسر استان خبر داد و اظهار داشت: اکنون ۱۵۸ هزار و ۴۴۲ خانوار معیشت بگیر کمیته امداد فارس و ۱۸ هزار و ۳۰ خانوار دریافت کننده خدمت هستند.

وی افزود: میزان حقوق پرداختی به خانوارهای تک نفره ماهانه ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفره یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

او اضافه کرد: در سال گذشته به علت شیوع بیماری منحوس کرونا جامعه هدف این نهاد با مشکل اقتصادی و معیشتی بسیاری روبه‌رو بوده که با مشارکت خیران و مردم موحد استان فارس تا حدودی برطرف شده است.

مدیرکل امداد فارس گفت: سالانه در پی توانمندسازی و اشتغال مددجویان تعدادی از تحت پوشش نهاد خارج می‌شوند اما به طور کلی به دلیل وجود مشکلات اقتصادی میل به مددجو شدن رو به افزایش است که امیدواریم با بهبود شرایط در دولت سیزدهم شاهد کاهش این اتفاق باشیم گرچه خدمت به محرومان افتخاری برای ما است اما کمیته امداد نباید باتلاقی برای مددجویان باشد و به توانمندسازی آنها کمک کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول