اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لزوم توجه به حفظ المان‌های گلزار شهدا در طرح‌های شهرداری / نباید با تغییر فیزیکی قبور شهدا این آثار را از بین ببریم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: لازم است تا شهرداری در طرح‌های ارائه شده برای گلزار شهدا بافت قبلی و المان‌های موجود را حفظ کند، چراکه این المان‌ها ارزش معنوی بسیاری دارد و رهبر انقلاب نیز به حفظ المان‌های گلزار شهدا و جلوگیری از یکسان‌سازی تاکید کرده‌اند.

لزوم توجه به حفظ المان‌های گلزار شهدا در طرح‌های شهرداری / نباید با تغییر فیزیکی قبور شهدا این آثار را از بین ببریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حکیمه غفوری با بیان اینکه موضوع ساماندهی آرامستان ستارخان و گلزار شهدای این آرامستان این است که در ساماندهی یکسان‌سازی قبور شهدا انجام گرفته است، اظهار داشت: این کار نباید انجام می‌شد، چرا که رهبر انقلاب نیز صراحتاً از یکسان‌سازی قبور شهدا انتقاد کرده بودند.

 سیدکاظم زعفرانچیلر عضو کمیسیون نیز با اشاره به اینکه باید در زمینه آرامستان‌ها و گلزار شهدای شهر تبریز اقدامات اساسی برای ساماندهی انجام شود، گفت: در زمینه شهدای مفقودالاثر باید اقداماتی انجام‌شود، چراکه خانواده‌ها خواستار ایجاد مکانی هستند که بتوانند در آنجا حداقل فاتحه‌ای بخوانند.

وی با بیان اینکه ساماندهی آرامستان ستارخان به نسبت گذشته بسیار خوب شده است‌‌‌، گفت: اما باید در برخی موارد اقداماتی انجام شود و نظرات بنیاد شهید نیز در این خصوص مد نظر قرار گیرد. 

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر ساماندهی مطابق شان و منزلت شهدای این آرامستان یادآور شد: اعضای شورای شهر در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت دغدغه دارند که می‌دانیم مدیران نیز اینگونه هستند.

 یکسان سازی قبور شهدا قابل قبول نیست
 
روح‌الله رشیدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان اینکه در دهه گذشته چالش ملی یکسان‌سازی مزار شهدا را داشتیم که خوشبختانه از این اقدام جلوگیری شد، تصریح کرد: تبدیل آرامستان ستارخان به محیط فرهنگی و ورزشی قابل تقدیر است اما یکسان‌سازی قبور شهدا قابل قبول نیست.

وی با انتقاد از اینکه این چالش یکسان‌سازی در کشور متوقف شده اما متاسفانه در تبریز  با وجود بیانات رهبر انقلاب این چالش هنوز وجود دارد، گفت: معلوم نیست مسوول اصلی این زمینه چه نهادی است و در آرامستان ستارخان نیز متاسفانه شاهد این یکسان.سازی بودیم.

رشیدی با بیان اینکه باید مشخص شود این اقدام براساس کدام‌ طرح و با دستور چه کسی بوده، ادامه داد: لازم است مدیران دخیل در این موضوع توضیحات کاملی ارائه دهند.

نباید با تغییر فیزیکی قبور شهدا این آثار را از بین ببریم 
 
روح‌الله دهقان‌نژاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان اینکه نباید با تغییر فیزیکی قبور شهدا این آثار را از بین ببریم، بیان داشت: المان‌هایی که قبلا در گلزار شهدای ستارخان وجود داشتند، خاطرات خانواده‌های شهدا بودند و گاها در داخل حجله‌های گلزار وسائل جبهه و عکس شهدا وجود داشت که یادگار این شهدا بودند.

وی افزود: در ساماندهی باید ترکیب معنوی گلزار حفظ شود و فقط بتن و اسباب بی‌روح نباشد. 

دهقان‌نژاد با بیان اینکه برای جلوگیری از سلب مسوولیت باید نهادی تعیین شود یا کمیته‌ای اختصاص یابد، متذکر شد: این نهاد یا کمیته باید به صورت تخصصی موضوعات را پیگیری کند و از تغییر در بافت گلزار شهدا جلوگیری شود.

در ادامه  اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر حفظ المان‌های گلزار شهدا در سطح شهر تبریز مقرر کردند تا این موضوع به صورت تخصصی از طریق کمیته پیگیری شود و در خصوص گلزار شهدای ستارخان نیز مقرر شد، شهرداری هماهنگی با بنیاد شهید را افزایش داده و نظرات این بنیاد در طراحی و تکمیل مجموعه ستارخان رعایت شود.

در پایان جلسه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گزارش فعالیت‌های معاونت فرهنگی شهرداری تبریز مطابق با برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله شهرداری تبریز را ارائه کرد.

انتهای پیام/60034/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول