اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برنامه‌های توسعه‌ای صندوق کارآفرینی ؛ از صادرات محصولات تا رویداد استارت‌آپی کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد از تعریف برند و صادر ات محصولات گیاهان دارویی در استان خبر داد.

برنامه‌های توسعه‌ای صندوق کارآفرینی ؛ از صادرات محصولات تا رویداد استارت‌آپی کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کاظم حاجی‌‌پور در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت، گفت: صندوق کارآفرینی امید یکی از بزرگترین حامیان کسب و کارهای خرد و کوچک است و مدل‌های مختلفی جهت حمایت از کسب و کارهای کوچک دارد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی صندوق‌های خرد محلی را یکی از راه‌های حمایت از کسب و کارها دانست و عنوان کرد:  در روستای سرآبنیز باشت بانوی کارآفرینی به همراه چند بانوی دیگر اقدام به ساخت دستگاه فیلتر هوا کرده است و این نشان دهنده ظرفیت‌های عظیم اما مغفول مانده مردم استان است.

وی عنوان کرد: کارآفرین دیگری در روستای بوستان باشت اقدام به پرورش ۹ گونه گیاهان دارویی و بسته‌بندی و فروش آن کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه  درصد  موفقیت در طرح‌های صندوق کارآفرینی امید بیش از ۹۰ درصد است، گفت: انحراف در تسهیلات اعطای صندوق کارآفرینی امید بسیار ناچیز بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح روستای بدون بیکار گفت: طبق تفاهم‌نامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات تخصیص داده شد که تاکنون ۴۳۰ میلیارد ریال پرونده تشکیل و در حال بررسی است.

حاجی‌‌پور عنوان کرد: از شهریور سال گذشته تاکنون ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطایی در قالب یک هزار و ۶۷۶ فقره پرداخت شده است.

وی که مدت ۶۰ روزی است به عنوان مدیر صندوق کارآفرینی امید معرفی شده گفت: تسهیلات پرداختی طی این مدت ۲۳۰ فقره به ارزش ۶۵ میلیارد ریال بوده است که طی روزهای آینده افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بازدید از منطقه عشایری گرگو مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به ۷ خانوار عشایری برای ایجاد آبشخور و پشم چینی اختصاص یافت.

وی از برگزاری اولین رویداد استارت‌آپی حوزه محیط زیست در سطح استان خبر داد و گفت: اولین رویداد استارت‌آپی کسب و کارهای نوآورانه در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی برگزار می‌شود.

حاجی‌پور با اشاره به تعریف برند و صادر کردن برخی محصولات گیاهان دارویی استان گفت: تشکیل کنوانسیون فعالین اقتصادی صندوق کارآفرینی امید و همکاری با خیرین کارآفرین  از دیگر برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید در سطح استان است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول