اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رضا امینی، با ۱۳ رای موافق شهردار اهواز شد

ششمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز با دستور کار انتخاب شهردار، صبح امروز در محل سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد و امینی به عنوان شهردار انتخاب شد.

رضا امینی، با ۱۳ رای موافق شهردار اهواز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ششمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز با دستور کار انتخاب شهردار، صبح امروز در محل سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد و رضا امینی، با ۱۳ رای موافق شهردار اهواز شد

سیاوش محمودی، رئیس شورای اسلامی اهواز در رابطه با روند انتخاب شهردار اظهار کرد: دوره‌های مختلف را آسیب‌شناسی کردیم و با توجه به نیازهای امروز اهواز و لزوم انتخابی که منجر به تحول و حل مشکلات مردم شود و رضایتمندی را در پی داشته باشد به یک مجموعه از شاخص‌ها رسیدیم.

وی افزود: پس از اعلام شاخصه‌ها فراخوان عمومی را منتشر کردیم تا طبق معرفی نخبگان توسط مردم بتوانیم حتی در خارج استان انتخاب جامعی داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی اهواز در تشریح معیارها عنوان کرد: معیار اول انتخاب فردی بود که سابقه ۹ سال مدیریت ارشد را در کارنامه داشته باشد و گزینه‌های فاقد این شرط در ابتدا حذف شدند.

وی افزود: معیار دوم متخصص، انقلابی و دارای تجارب موفق بودن مرتبط با شهرداری است چرا که شهرداری به عنوان دولتی کوچک است که مدیرش باید سوابق موفق در این زمینه داشته باشد.

محمودی بیان کرد: معیار سوم برای انتخاب شهردار دارا بودن برنامه عملیاتی مناسب با مشکلات اهواز است و معیار چهارم نیز داشتن روحیه کار جهادی و انقلابی است.

وی افزود: معیار پنجم عزم جدی برای فسادتیزی و ایجاد شفافیت و معیار ششم انتخاب فردی است که اهل مشورت با نخبگان و دلسوزان باشد، فردی باشه که از توانایی و تجربه نخبگان استفاده کند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: معیار هفتم را انتخاب شهردار معتقد به انتخاب جوانان نخبه و متخصص انقلابی با رویکرد کادرسازی در نظر گرفتیم چرا که باید افرادی در شهرداری حضور پیدا کنند که اهواز را به سمت تحول سوق بدهند.

وی افزود: معیار هشتم نیز رویکرد اقتصادی بود چرا که مسئله اصلی امروز ما در اهواز جذب سرمایه است و در حال حاضر نسبت حقوق‌ها به اجراییات نسبت به شهرهای دیگر قابل مقایسه نیست.

محمودی عنوان کرد: در وهله دوم باید می‌دیدیم که بعد از ارائه معیارها با چه فرایندی شهردار را انتخاب کنیم که بعد از فراخوان عمومی، افراد معرفی شده را وارد جلسه کرده و ارزیابی میکردیم که دارای معیارها هستند یا خیر که در مجموع ۴۰ گزینه مطرح شد و از میان آنها با توجه به شرایط احراز داشتن و اینکه خود فرد تمایل دارد یا خیر با ۱۵ نفر وارد مذاکره شدیم.

وی افزود: بعد از انجام ۱۵ مذاکره برای پنج نفر به توافق رسیدیم که برنامه ارائه بدهند. از آن‌ها دعوت کردیم و به اهواز آمدند که طی بازدید مشکلات اهواز را رصد کردند.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: برنامه گزینه‌ها را آنالیز کردیم که از میان برنامه‌های این پنج نفر، دو نفر به دلایل شخصی انصراف دادند و نامه‌هایشان موجود است اما از میان سه نفر باقی‌مانده براساس معیارهایی که گفته شد آقای رضا امینی انتخاب شد.

وی افزود: ما گفتیم طبق معیار پیش میرویم و بومی بودن شرط نیست و معیارها و شاخص‌ها برای ما مهم بود به همین دلیل در مجموع به یک گزینه رسیدیم.

محمودی گفت: آنچه در مجموعه‌های مختلف بررسی و تحقیق کردیم وی را فردی با روحیه جهادی، پای کار بودن و شب را از روز نشناختن معرفی کردند که اگر وارد کاری شد تا پایان پای آن می‌ماند.

وی افزود: طبق استعلامات بی‌واسطه بین مردم رفتن و حل مشکلات در شخصیت وی هست و تجربه موفقی در شهرداری و شورای شهر را که ملاک‌ و معیار ما بود را داراست که ما را به این گزینه رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا امینی، متولد سال ۱۳۴۸، متولد اصفهان، فرزند پدری شهرکرد و مادری اصفهانی است. امینی رزمنده و جانباز دفاع مقدس برادر شهید می‌باشد. کارشناسی کشاورزی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی فرهنگی و دکترای جامعه شناسی فرهنگی دارد.

امینی در حوزه‌های برنامه‌ریزی دارای مدارک بین‌المللی است و از سال ۸۲ تا ۸۶ مدیر روابط عمومی اصفهان را در کارنامه خود دارد. وی همچنین شهردار منطقه ۸ اصفهان بوده و طی دو دوره و ۶ سال مدیریت شهرداری در کارنامه دارد.

امینی بالغ بر ۶ سال در شورا و بالغ بر ۱۰ سال در شهرداری فعالیت داشته است که در پایان با ۱۳ رای موفق به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول