اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

الزام گوگل، فیسبوک و توئیتر به ارائه اسناد به کنگره آمریکا

از گوگل، فیس بوک، توییتر و ۱۲ وبسایت، سرویس و برنامه دیگر خواسته شده تا اسناد و مدارکی را در اختیار کمیته مجلس بررسی حمله ۶ ژانویه به کنگره آمریکا قرار دهند.

الزام گوگل، فیسبوک و توئیتر به ارائه اسناد به کنگره آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، کمیته ۶ ژانویه مجلس نمایندگان آمریکا از غول‌های اینترنتی به عنوان بخشی از تحقیقات شورش کنگره درخواست جمع‌آوری و ارائه مستندات دارد.

بنی تامپسون، رئیس کمیته ششم ژانویه کنگره و نماینده دموکرات می سی سی پی، روز جمعه با ارسال ۱۵ نامه خواستار اسناد مختلف مربوط به انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ و شورش های بعدی در کنگره شد.

آقای تامپسون در نامه ها اظهار داشت: «کمیته منتخب برای تحقیق در مورد حمله ۶ ژانویه به کنگره ایالات متحده در حال بررسی فکت ها(حقایق)، شرایط و موقعیت ها و علل حمله، مربوط و موسوم به انتقال مسالمت آمیز قدرت، به منظور شناسایی و ارزیابی درس های آموخته شده و توصیه به قوانین اصلاحی، سیاست ها، رویه ها، قوانین و مقررات است.»

  به هر گیرنده دو هفته فرصت داده شده تا مطالب مرتبط با تحقیقات مجلس را در اختیار کمیته منتخب قرار دهد. مدارک باید تا ۹ سپتامبر ارسال شود.

موج درخواست ها برای ثبت پرونده ها، با وجود اعتراض اقلیت جمهوری خواه، دومین مورد از زمان رای گیری مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات ها در ماه ژوئیه برای ایجاد کمیته منتخب دو حزبی است.

آقای تامپسون پیشتر چهارشنبه گذشته درخواست های خود را به آژانس های مختلف اجرایی ارسال کرده بود تا از زمان رییس جمهور سابق ترامپ در کاخ سفید در ارتباط با شورش کنگره سوابق داشته باشند.

حامیان ترامپ در جلسه مشترک کنگره که به منظور به رسمیت شناختن رئیس جمهور بایدن به عنوان برنده واقعی و صادقانه در انتخابات ۲۰۲۰ کاخ سفید برگزار شد، با حمله به ساختمان کنگره، قانون را نقض کردند.

دریافت کنندگان موج دوم درخواست اسناد از اپراتورهای محبوب‌ترین موتور جستجوی ایالات متحده و خدمات رسانه های اجتماعی، تا چندین پلتفرم و وبسایت کمتر شناخته شده هستند.

این کمیته همچنین از مدیران خدمات توییتر از جمله سایت های تصویربردار 4chan و 8kun (قبلاً 8chan) اسناد درخواست کرده است. خدمات رسانه های اجتماعی «پارلر» «گب» و «تلگرام» انجمن های(فورام) زیرمجموعه «ردیت» شامل «theDonald.win»(دونالد دات وین)، یک سایت انشعابی محبوب در بین حامیان ترامپ، پلتفرم های اشتراک گذاری و پخش ویدیو «تویچ» «یوتیوب» اسنپ چت» و «زیلو»، یک برنامه «واکی تاکی» که توسط چندین نفر برای برقراری ارتباط در هنگام وقوع شورش به ساختمان کنگره، مورد استفاده قرار گرفت، ازجمله رسانه های اجتماعی هستند که ملزم به ارائه تمام مستندات، ویدیوها و فکت های مربوط به حمله به ساختمان کنگره آمریکا هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول