اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

چرا «تعزیه» رشته دانشگاهی ندارد + فیلم

داوود فتحعلی‌بیگی، بازیگر و کارگردان تئاتر می‌گوید: در گذشته تعزیه را به شیوه استادشاگردی تعلیم می‌دادند، در صورتی که باید برای این هنر مهم ملی‌آیینی رشته دانشگاهی و مدرسه تدارک دید تا این آموزش‌ها شکلی رسمی به خود بگیرد.

چرا «تعزیه» رشته دانشگاهی ندارد + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، گروه تاریخ شفاهی فرهنگستان هنر با برنامه «احوال معاصر هنرمندان» میزبان استاد داوود فتحعلی‌بیگی، از هنرمندان و استادان مطرح نمایشی آیینی سنتی شد.

در این برنامه با اجرای مسعود ناصری، فتحعلی‌بیگی به تعزیه از منظر نمایش پرداخته و ساختار تعزیه را بررسی کرده است.

او یکی از افسوس‌های خود را نبودِ رشته تعزیه در میان رشته‌های دانشگاهی عنوان و بیان کرد: در گذشته تعزیه را به شیوه استادشاگردی تعلیم می‌دادند، در صورتی که باید برای این هنر مهم ملی‌آیینی رشته دانشگاهی و مدرسه تدارک دید تا این آموزش‌ها شکلی رسمی به خود بگیرد؛ کاری که دیگر کشورهای شرقی برای هنرهای ملی‌شان از سال‌های خیلی دور انجام داده‌اند.

ویدئوی کامل این گفت‌وگو به‌زودی در تارنمای مجموعه فرهنگی‌هنری آسمان در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. در اینجا می‌توانید بخش منتخبی از این گفت‌وگو را مشاهده کنید:

 

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول