اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بهره‌برداری از طرح گازرسانی در ۷ روستای سقز آغاز شد

با حضور مدیرعامل شرکت گاز کردستان، فرماندار ویژه سقز و مسوولین شهرستانی، گازرسانی به ۷ روستای این شهرستان افتتاح شد.

بهره‌برداری از طرح گازرسانی در ۷ روستای سقز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان عصر امروز در مراسم افتتاح گازرسانی به روستای حاجی‌ممدان و ۶ روستای دیگر بخش سرشیو شهرستان سقز که به مناسبت هفته دولت انجام شد، گفت: ضریب نفوذ گاز روستایی در کشور ۸۴ درصد است که این میزان در استان کردستان ۹۵ درصد است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت، ۲۳۵ روستای سقز گازرسانی شده ۱۵ روستا در دست اجرا و ۹ روستا در دست مناقصه است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ گاز در شهرستان سقز در حدود ۹۳ درصد است و عملیات احداث خط انتقال و تغذیه و ابنیه ایستگاه سی‌جی‌اس دوم سقز نیز آغاز شده است.

فعله‌گری افزود: به زودی گازرسانی به واحد صنعتی آهن اسفنجی و احداث ساختمان پست امداد گاز صاحب هم آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: برای تکمیل پوشش گازرسانی و رسیدن به میانگین استانی ۲۰ درصد اعتبارات کردستان شامل ۶۵ میلیارد تومان به سقز اختصاص یافته است.

شیرکو خندانی، رئیس شرکت گاز سقز هم اظهار کرد: افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۰ پروژه گازرسانی شامل ۱۲ پروژه با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال( گازرسانی به ۷ روستا و ۵ واحد صنعتی) و کلنگ‌زنی ۸ پروژه گازرسانی با اعتبار۲۸ میلیارد ریال ( ۵ روستا و ۳ پروژه ساختمانی) در طول هفته دولت انجام شده است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در این مراسم با اشاره به صعب‌العبور بودن بخش سرشیو این شهرستان، و در راستای گازرسانی به روستاهای سقز از تلاش شرکت گاز شهرستان و استان تقدیر کرد.

کامیل کریمیان در آئین افتتاح گازرسانی به روستای حاجی ممدان و همزمان ۶ روستای دیگر، اظهار امیدواری کرد، تا پایان امسال تمام روستاهای شهرستان به ویژه در بخش سرشیو، گازرسانی شود.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول