اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح ۴۲ واحد شهرک صنعتی قرچک در هفته دولت/ ایجاد اشتغال برای ۲۰۰۰ نفر طی ۱۸ ماه

مدیرعامل شهرک‌صنعتی قرچک از افتتاح ۴۲ واحد صنعتی در این شهرک خبر داد و گفت: طی دو سال گذشت تعداد شاغلین در شهرک صنعتی قرچک از ۳۹۰۰ نفر به ۶۰۰۰ نفر افزایش یافته‌ است که حدود ۸۰ درصد کارکنان از بومیان منطقه هستند.

افتتاح ۴۲ واحد شهرک صنعتی قرچک در هفته دولت/ ایجاد  اشتغال برای ۲۰۰۰ نفر طی ۱۸ ماه

وحید زمانی مدیرعامل شهرک‌ صنعتی قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار‌ فارس در قرچک از انعقاد ۸۰۱ قرارداد صنفی و صنعتی در فاز اول شهرک خبر داد و اظهار کرد: ۹۲ قرارداد در مرحله تخصیص زمین و ۱۵۸ قرارداد در حال دیوارکشی، ۳۶۳ واحد نصب‌ سوله و ۲۰۰ واحد هم به مرحله بهره برداری رسیده اند که مشغول به فعالیت هستند که ۴۲ مورد از این ۲۰۰ واحد امسال بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه گفت: در فاز اول استقرار واحدهای‌صنعتی، با پروژه های‌ جاری بسیاری مواجه شدیم از جمله پروژه آسفالت، گاز و مخابرات همچنین شبکه بیست کیلوولت و احداث پست ۶۳کیلوولت دائم که در فاز اول درحال اجرا است.

مدیرعامل شهرک صنعتی قرچک با اشاره به آسفالت ۳۵ خیابان شهرک صنعی طی امسال، افزود: ۹۰درصد خیابانها آسفالت شده است و باقی خیابان ها تا قبل از شروع فصل سرما آسفالت خواهند شد.

زمانی از تست گاز شهرک توسط شبکه خبر داد و گفت: ایستگاه‌های مربوطه نصب و شبکه‌ تغذیه تکمیل شده است و با همکاری شرکت‌گاز می‌توانیم این پروژه را نیز تا یک ماه آینده به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به واحدهایی که در هفته دولت در این شهرک افتتاح خواهد شد، گفت: صنایع غذایی، نساجی، کیف و کفش و صنایع سلولزی قرار است در هفته دولت افتتاح شوند.

این مسول شهرک صنعتی اضافه کرد: ناگفته نماند حدود ۹۰۰ نفر نیروی انسانی به طور مستقیم در این واحدها در حال حاضر مشغول بکار شده اند.

مدیرعامل شهرک‌ صنعتی قرچک هزینه و اعتبارات استفاده شده برای واحدها را ۲۷۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: طی ۱۸ ماه که در این شهرک مشغول بکار هستم در اوایل ۳۹۰۰ نفر شاغل وجود داشت و در حال حاضر این عدد به ۶۰۰۰ نفر افزایش یافته‌ است و بجز پرسنل تخصصی که از تهران منتقل شدند بقیه کارکنان حدودا ۸۰ درصد بومیان منطقه هستند.

زمانی ضمن اشاره به تفاهم‌نامه‌ سه‌ جانبه‌ای که سال گذشته میان این شهرک با سازمان برنامه و بودجه استان و شبکه برق منطقه ای استان تهران ایجاد شد، مطرح کرد: با توجه به این تفاهم‌نامه موجب شد که پست ۶۳ کیلوولتی برق در شهرک احداث شود که این پروژه ۱۳۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشت، سهم شهرک‌های صنعتی ۳۵ میلیارد بود که شهرک‌ صنعتی قرچک ۲۵ میلیارد تومان را طبق قرارداد واریز کرد.

وی عنوان کرد: علی رغم انتظار از سوی مسؤولان مربوطه برنامه احداث پروژه پست‌ برق مورد نظر صورت نگرفت و امیدواریم که طبق توافق و برنامه زمان بندی شده عملیات اجرایی پروژه آغاز و پست تا پایان سال به شهرک‌صنعتی تحویل داده شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی قرچک با اشاره به قراردادهای آینده فاز دوم و تحمیل بار برق فازهای‌ شهرک به شبکه برق استان، گفت: پست موجود شهرک تنها جوابگوی وضعیت کنونی است و برای توسعه فعالیت‌های شهرک باید پست ۶۳ کیلوولتی به مدار بیاید تا برق به صورت پایدار مورد استفاده واحدها قرار گیرد.

زمانی در خصوص انشعابات برق، آب و تلفن، تصریح کرد: خطوط تلفن در شهرک دایر است و بیش از ۱۰۰ مشترک مخابرات از سوی شهرک جهت دایر شدن خط معرفی‌نامه گرفته‌اند و تعدادی به دلیل قرار گرفتن در انتهای فاز اول فاقد خط تلفن هستند اما با توجه به فعالیت واحدهای صنعتی آنها با قرارداد متمم و مشخص شدن هزینه‌ها، خط تلفن آن خیابانها هم برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول