اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی بیماران حاد تنفسی در نیشابور/ تجهیز و آماده سازی ۸۰۰ تخت بیمارستانی توسط سپاه

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران در مراسم افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی بیماران حاد تنفسی در نیشابور گفت: تا امروز نیروی زمینی سپاه ۵۴۴ تخت در نقاط پرخطر کشور با هماهنگی علوم پزشکی تجهیز کرده و تا پایان شهریور ۸۰۰ تخت را در سطح کشور فعال می‌شود.

افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی بیماران حاد تنفسی در نیشابور/ تجهیز و آماده سازی ۸۰۰ تخت بیمارستانی توسط سپاه

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سردار احمد اخوان صبح امروز در آیین بهره‌برداری از بیمارستان ۹۶ تختخوابی بیماران حاد تنفسی شهید قاجاریان که با حضور سردار مرتضوی فرمانده قرارگاه ثامن الائمه، سردار سلیمانی فرمانده تیپ زرهی ۲۱ امام رضا، نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان رضوی فرماندار و تنی چند از مسئولین در محل شهدای مدافع حرم نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: در پی امر مقام معظم رهبری در قرارگاه عملیاتی کرونا پس از  ابلاغ و تصویب مجموعه نیروی زمینی سپاه از تاریخ ۲۰ مرداد ماه  همه امکانات نیروی زمینی را  بسیج کرد، تا  هیچ بیماری در هیچ نقطه از کشور برای تخت سرگردان شود.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه افرود: تا امروز نیروی زمینی سپاه  ۵۴۴ تخت در نقاط پرخطر کشور با هماهنگی علوم پزشکی تجهیز کرده و  تا پایان شهریور ۸۰۰ تخت را در سطح کشور فعال می‌شود.

وی با بیان این که تخت های آماده شده در  کرمانشاه در غرب آسیا بی نظیر است، ادامه داد: نیروی زمینی سپاه ۱۶۰ تخت در مشهد، ۱۲۸ تخت در کرمانشاه، ۳۲ تخت در گنبد، ۶۴ تخت در اردبیل  و ۹۶ تخت در نیشابور آماده کرده است و در روزهای آتی هم برای بقیه مناطق پر خط کشور تخت‌های بیمارستانی  آماده می‌کنیم.

اخوان با اشاره به اینکه فرایند درمان بیماران کرونایی بسیار پیچیده است و کاری جهادی را می‌طلبد، تاکید کرد: مقام رهبری روزگذشته فرمودند که  تلاش‌های شبانه روزی و مجاهدانه همراه با توکل و توسل راه برون‌رفت از مشکلات است.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در نیروی زمینی سپاه نیشابور خط شکنی اتفاق افتاد که در سطح نیروهای مسلح بی نظیر است و توانایی تجهیز ۱۰۰ تخت را در  نقاط پر خطر دارند.

وی گفت: انعطاف پذیری، چینش مطلوب، همکاری همه سیستم‌ها، دستگاه‌ها و رعایت تمامی پروتکل‌ها و ساماندهی تیم‌های پرستاری در مجموعه نیروی زمینی نیشابور کاملا مشهود است.

اخوان تاکید کرد: در مجموعه بهداشتی نیروی زمینی سپاه  ۳۰۰ تیم کادر درمان سامان دادیم که ۱۵۰ تیم به نقاط پرخط کشور برای همراهی و رفع خستگی جامعه پرستاری رفتند و در نیشابور هم برای تسکین آلام و درد و رنج بیماران کرونایی این اتفاق افتاد.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه افزود:  با حمایت‌های سردار خاکپور و پشتیبانی جهادی از نظام سلامت نیروی مسلح کشور در قدرت تحرک، سرعت و بهره برداری از سامانه درمانی ما با کشورهای دیگر رقابت می‌کنیم.

وی افزود: خانواده شهید قاجاریان  از فرمانده‌های مقتدر سپاه که در این مراسم حضور دارند بدانند که  اگر کار بزرگی انجام می شود از عظمت روح بزرگ این شهید است.

 

استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم با بیان اینکه ۳۱ درصد جمعیت هدف استان واکسینه شدند، گفت: این دومین آفتتاحیه مرکز بیماران حاد تنفسی پس از مشهد است که  و نیشابور ایجاد شده است.

محمدرضا معتمدیان افزود: بی سابقه ترین میزان بستری در ۲ ماه گذشته در موج پنجم کرونا در استان خراسان رضوی اتفاق افتاد، که کادر درمان زحمات بسیاری را متحمل شده ضمن این که از تمامی ظرفیت‌های مراکز درمانی استان هم  استفاده شد بود.

وی با بیان این که اگر به موقع  تدبیر نمی‌کردیم. امروز  مردم باید در محوطه بستری می‌شدند، تاکید کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری، نیروی زمینی سپاه در خصوص خدمت رسانی پیشقدم بود.

معتمدیان عنوان کرد: در مشهد در کمتر از ۷۲ ساعت بیمارستان شهید نجفی با همکاری نیروی زمینی سپاه و قرارگاه ثامن در شرایطی که ظرفیتی در شبکه بهداشت و درمان نداشتیم ایجاد شد.

وی با اشاره به این که امروز ما بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر آمار بستری در مراکز درمانی خراسان رضوی داریم افزود: تلاش‌های نیروی زمینی سپاه باعت قوت قلب بود و همت آن‌ها در زمینه بهداشت و درمان  یادآور دوران هشت ساله دفاع مقدس بود که در استان خراسان رضوی به شدت نیازمند این کمک بودیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: رییس علوم پزشکی نیشابور روز جمعه طی تماسی اعلام کرد که نیشابور هیچ ظرفیتی ندارد و بیماران باید در محوطه   پذیرش شوند از این رو با دستور فرماندهی زمینی سپاه این مجموعه سازماندهی و یکی از مجهزترین مراکز درمانی با ۹۶ تخت تجهیز و آماده پذیرش بیماران حاد تنفسی شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول