اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

گمانه‌زنی بی‌مورد سبب دلسردی دلسوزانه دولت انقلابی به گلستان می‌شود/ اختلاف‌نظرهای سیاسی عامل عقب‌ماندگی گلستان است

فعال سیاسی اجتماعی استان گلستان گفت: گمانه‌زنی‌های بی‌مورد و مسمومیت فضای مجازی در انتصاب افراد مختلف در استانداری جز دلسردی دلسوزانه دولت انقلابی و عقب‌ماندگی برای استان گلستان نتیجه‌ای نخواهد داشت.

گمانه‌زنی  بی‌مورد سبب دلسردی دلسوزانه دولت انقلابی به گلستان می‌شود/ اختلاف‌نظرهای سیاسی عامل عقب‌ماندگی گلستان  است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان استان گلستان با وجود بیش از ۱۸ قوم و مذهب مختلف و داشتن موقعیت جغرافیایی ویژه دارای شرایط خاص بوده و به تبع فردی باید سکان استانداری را بر عهده گیرد که علاوه بر توانمندی و خلاقیت بتواند با توجه به شرایط ویژه استان تحول خوبی در استان ایجاد کرده و بخشی از عقب‌ماندگی گلستان را رفع و جبران کند.

آن چیزی که این روزها مردم در برخی رسانه‌ها غیررسمی و تعدادی از کانال‌ها و فضای مجازی مشاهده می‌کنند به ظاهر رایزنی‌ها و لابی‌های گسترده‌ای است که به شدت در حال شکل‌گیری است و حتی برخی از اسامی که در این ایام از آنها به عنوان گزینه نهایی استانداری نام برده می‌شود اصلا خبر نداشته و بعضا به شدت تکذیب کردند اینکه این اسامی بعضا عجیب و غریب و حتی سفارشی، انسان را به تفکر وا می‌دارد که اصرار این کانال از انتشار روزانه این اسامی چیست؟ آیا رسانه یا خبرنگار حق دارد برای دیده شدن دست به هر کاری در عالَم خبر بزند.

اکنون که نمایندگان مجلس شورای اسلامی تکلیف کابینه آیت‌الله رئیسی را مشخص کرده‌اند به طور طبیعی دولت مردمی و انقلابی برای پیشبرد برنامه‌های خود فرایند انتخاب و جابجایی استانداران را در دستور کار خود قرار خود خواهند داد که سازوکار و زمان‌بندی آن برای مردم بابصیرت، خواص و نخبگان سیاسی مشخص است.

ولی آیا قرار است برخی از شبکه‌های اجتماعی به جای کمک به دولت مردمی، ایجاد آرامش در جامعه و حس امیدواری هر روز یک نفر را به عنوان استاندار و گزینه نهایی و اصلی معرفی کنند؟ حتما بعد انتخاب استاندار، نوبت اسامی گزینه‌های نهایی فرمانداران ۱۴ شهرستان استان و بعد از آن مدیران ستاد استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی، بخشداران، معاونین فرماندار و ... است البته تا به حال تجربه نشان داده هیچ وقت گزینه‌ها اعلام شده آن رسانه‌ها در این چند سال به آن پست نرسیده‌اند، آیا حق داریم ذهن جامعه و آبرو آن فرد را صِرف تحلیل‌های اشتباهِ بی‌پشتوانه عقلی و منطقی، امیال و تلاش برای دیده شدن خود کنیم؟

اگر ادعا طرفداری از دولت مردمی داریم باید تلاش کنیم همه رفتار ما مطابق با شعارهای رئیس جمهور فسادستیز باشد، آیا انتشار اسامی غیراقعی در حال که می‌دانیم واقعیت ندارند، برگرفته از رفتار یا سیره اخلاقی آیت‌الله رئیسی که در زمان مناظره، ملت بزرگ ایران شاهد بودند که حاضر نشد در مقابل بداخلاقی مدعیان دورغین و عاملان وضع موجود برای کسب یک رای بیشتر، حرفی بر خلاف راه و شیوه امام راحل و مقام معظم رهبری بزند.

برای آگاهی بیشتر مخاطبان در خصوص تحوالات بعد رای اعتماد کابینه و در آستانه انتخاب و جابجایی استانداران خبرنگار خبرگزاری فارس گفت‌وگویی با حسین کریمی‌اول فعال سیاسی اجتماعی درباره آخرین وضعیت استان گلستان و ویژگی‌هایی استاندار آینده ترتیب دادیم که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم:


حسین کریمی‌اول فعال سیاسی اجتماعی استان گلستان

* برای رفع عقب‌ماندگی‌های تاریخی‌ گلستان همه جناح‌ها، گروه‌ها، اقوام و مذاهب تعامل و همکاری خود را افزایش دهند

فارس: به نظر جنابعالی مهمترین نقاط ضعف و قوت استان گلستان چیست؟
کریمی‌اول:
در استان گلستان مجموعه‌ای از اقوام و مذاهب گوناگون با تعامل و همدلی در کنار هم زندگی می‌کنند و با توجه به چنین شرایطی باید شعارهای انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب در بحث حکومت اسلامی براساس یافته‌های اسلام، قرآن کریم و اهل بیت (ع) به گونه‌ای عمل شود که در مذاهب و اقوام ساکن در این استان نمایان شود.

علت مهم عقب‌ماندگی استان گلستان بعد از این همه سال جدا شدن از استان مازندران و استان مستقل شدن در این است که متاسفانه به اختلافات جزئی که بین اقوام و مذاهب وجود دارد دامن زده و این اختلافات کوچک و جزئی باعث ایجاد مشکلات در استان شده است.

برای رفع این مشکل و عقب‌ماندگی استان باید همه جناح‌ها، گروه‌ها  و اقوام و مذاهب گوناگون تعامل و همکاری خود را افزایش داده و با همدلی و وحدت تلاش کنند.

متاسفانه این اختلافات جزئی سبب شده تا ما به خود مشغول بوده و از استان، ظرفیت‌ها، استعدادها، و نقاط ضعف آن غافل شده و به تعبیری اختلافات جزئی سبب دور شدن از اصل موضوع شود.

استان گلستان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف بوده و علاوه بر وجود نیروی جوان دارای موهبت‌های خدادادی، ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری بوده که این ظرفیت‌ها می‌تواند در ایجاد اشتغال، تولید و حتی صادرات محصولات نقش موثری داشته باشد.

اختلافات و دیدگاه‌های جناحی سبب شده تا استان گلستان از قطار توسعه بازمانده و از دیگر استان‌ها عقب بمانیم.

خوشبختانه شرایط خوبی در استان در راستای توسعه وجود دارد که باید از همه توانمندی‌ها، نیروهای جوان و توانمند و موهبت‌های خدادادی در جهت رفع عقب‌ماندگی‌ها بهره برد.

* مردم انتظار دارند دولت سیزدهم به عنوان یک دولت پاکدست و انقلابی، جهادی عمل کند و به شدت با مفسدین مبارزه کند/ جوان‌گرایی، روحیه جهادی و انقلابی، خدمت دلسوزانه و داشتن تجربه لازم شاخص انتخاب استاندار و مدیران باشد

فارس: به نظر شما انتظار مردم از دولت انقلابی و مردمی آقای رئیسی چیست؟
کریمی‌اول:
بیشترین دغدغه مردم در حال حاضر برقراری عدالت، مبارزه با فاسد بوده و مردم انتظار دارند دولت سیزدهم به عنوان یک دولت پاکدست و انقلابی، جهادی عمل کند و به شدت با مفسدین مبارزه کند.
مردم در هشت سال دولت قبلی سختی‌های زیادی را متحمل شدند. شعارهایی در دولت یازدهم و دوازدهم داده شد که نه تنها به آن عمل نشد بلکه سبب یاس و ناامیدی در دل جامعه گشت و این یاس و ناامیدی باعث آسیب به نظام جمهوری اسلامی شد.
دولت سیزدهم دلسوز نظام جمهوری و مردم عزیز بوده و برای ایجاد امید تازه در دل مردم ستمدیده باید تلاش جهادی داشته باشد و قطعا وقتی مردم تلاش و همت دلسوزانه دولت و کابینه دولت را برای رفع مشکلات ببینند در کنار دولت بوده و همکاری خواهند کرد.

فارس: مولفه‌های انتخاب استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی باتوجه به استقرار کابینه دولت مردمی آیت‌الله رئیسی چگونه باید باشد انتظار مردم در این بخش چیست؟

کریمی‌اول: انتظار مردم این است که وزراء و کابینه جدید دولت سیزدهم به دنبال سهم‌خواهی نبوده و جناح‌بازی نکند بلکه در انتصاب مدیران در رده استانداری و فرمانداری‌ها نگاه فراجناحی داشته و افرادی را انتخاب کنند که مولفه جوان‌گرایی، جهادی عمل کردن، دلسوزانه خدمت کردن، ولایی، انقلابی، باتجربه و دیگر مولفه‌های مهم را داشته باشند.

انتخاب افراد پاکدست، دلسوز نظام جمهوری اسلامی و کار و خدمت برای مردم انتخاب آنها بوده و از پست و جایگاه خود برای اعمال قدرت برای مردم که پسندیده نظام اسلامی نیست، استفاده نکنند.

اگر دقت کنید شهید رجایی تنها چند ماه بر پست ریاست جمهوری بود اما نامش جاودانه ماند و این جاودانگی به سبب مردمی بودنش بود. روزی فردی به این شهید می‌گوید با این قیافه به شما نمی‌خورد که رئیس جمهور یک کشور باشید و شهید رجایی در پاسخ می‌گوید شاید به قیافه‌ام رئیس جمهوری نخورد اما نوکری مردم که می‌خورد. مدیران نظام جمهوری اسلامی  باید این گفتمان و رفتار در زمان مسئولیت خود داشته باشند.

*  مردم رئیس جمهور می خواهند که از دل مردم و برای مردم باشد

فارس: مهمترین اولویتی که دولت سیزدهم هم اکنون باید به آن توجه کند چیست؟

کریمی‌اول: مهمترین مشکلات جامعه در حال حاضر به گفته رهبر معظم انقلاب و دولت سیزدهم در اولویت رفع شیوع بیماری کرونا بوده و بعد از ریشه‌کنی کرونا و در کنار رفع این بیماری باید به موضوعات مهمی مانند معیشت مردم، مسکن، اشتغال جوانان و غیره پرداخته شود و اگر وزرا و کابینه صادقانه در این مسیر گام برداشته و دلسوزانه به مردم خدمت کنند هر چند امکانات و یا اعتبارات محدود باشد بازهم مردم وقتی نیت خالصانه مسئولان را ببیند در کنار آنها خواهند بود.

مردم ما انتظار ندارند دولت سیزدهم مانند دولت قبلی تشکیلاتی بوده و با پرستیژ و تشکیلات پرهزینه در بین مردم حاضر شوند و یا به خود اجازه دهند که از دور با مردم صحبت کنند. همانطور که رئیس جمهور مردمی در روزهای اول مسئولیت خود سرزده وارد استان خوزستان شده و بدون ترس و واهمه در بیمارستان کرونایی حضور پیدا می کند، مردم چنین رئیس جمهور می خواهند که از دل مردم و برای مردم باشد.

* بزرگان استان گلستان از تجربیات گذشته برای انتخاب استاندار درس بگیرند/ عاجزانه تقاضا می‌کنم برای یک بار هم شده نگاه قومیتی و جناحی را  برای انتخاب مدیران آینده کنار بگذاریم
فارس: با توجه به شعارهای دولت انقلابی و شرایط ویژه استان گلستان به نظر شما رویکرد گروه‌های سیاسی حامی دولت برای معرفی گزینه پیشنهادی برای انتخاب استاندار آینده گلستان چگونه باید باشد؟
کریمی‌اول:
تاکید ویژه دارم که بزرگان استان از تجربیات گذشته درس بگیرند و با همدلی دورهم جمع شده و فردی را به وزارت کشور و کابینه جدید دولت سیزدهم معرفی کنند که شرایط استان و شرایط اهل سنت در منطقه را بشناسد، اقوام مختلف و جریان‌های سیاسی و به دیگر شرایط استان واقف باشد و جریان‌های مختلف و اهل سنت به وی اعتماد داشته باشند، شاید فرد جدید همسو برخی جریان‌های سیاسی در منطقه نباشد اما مخالفان وی این اعتماد را داشته باشند که در صورت انتخاب این شخص استان گلستان به سوی تحول و رشد حرکت خواهد کرد و بدانند که وی مرد میدان و عمل است.

از اینکه بزرگان هر یک اسمی را مطرح و اصرار کنند که فلان شخص حتما گزینه اصلی باشد جدا خودداری کنند.

استانداری انتخاب شود که مانند رئیس جمهور و حتی یک گام جلوتر از وی در هر اتفاق و حادثه و حتی مشکلات مردم در بین مردم بوده و به صورت میدانی و جهادی در رفع مشکلات منطقه و حرکت به سوی توسعه‌یافتگی قدم بردارد.

استاندار جدید باید به تمام نقاط ضعف و قوت استان، ویژگی و پتانسیل هر شهر و مشکلات آن منطقه و راهکارهای مناسب برای رفع آن احاطه کامل داشته و شناخت عمیق سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از گلستان داشته باشد.

تقاضا می‌کنم برای یک بار هم شده نگاه قومیتی و جناحی را کنار گذاشته و اگر فردی اصلح، انقلابی، جهادی و دیگر مولفه‌های لازم برای استاندار بودن را دارا بوده و گرچه بومی نبود و یا از جناح و قوم مورد نظر ما انتخاب نشد انگ تندروی را بر وی نگذاشته و به این انتخاب احترام بگذاریم.

* اسم‌های‌من‌درآوردی گزینه استانداری قدرت تصمیم‌گیری درست را از مسوولان نظام می‌گیرد/ نباید وزیر کشور و دیگر مسوولان را تحت فشار بگذاریم که حتما این گزینه‌ها انتخاب شوند
فارس: همانطور که مطلع هستید مدتی است در فضای مجازی اسم‌های من‌درآوردی برای گزینه استانداری از هر جناح، گروه و قومی مطرح می‌شود که این گمانه‌زنی‌ها علاوه بر مسمومیت فضای مجازی سبب ایجاد مشکل در انتخاب درست خواهد بود. در این مورد چه راهکاری دارید؟
کریمی اول:
ببینید گمانه‌زنی‌ها در انتصابات جدید همیشه وجود داشته و خواهد داشت اما این گمانه‌زنی‌ها حدی دارد و هر کسی نباید وارد این لیست گمانه‌زنی شود، به نظر می‌رسد این گمانه‌زنی‌های نادرست و اغلب اسم‌های‌من‌درآوردی شرایط خوب را برای انتخاب اصلح و توسعه استان فراهم نیاورده و سبب بر هم ریختن آرامش فکری و روانی مردم می‌شود و قدرت تصمیم‌گیری درست را از مسوولان نظام خواهد گرفت.

باید منتظر بود آنچه که بزرگان استان مانند نماینده ولی فقیه در گلستان، نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان و معتمدین در کنار همدلی و یکدلی با نگاه دلسوزانه به استان انتخاب کرده و به وزارت کشور و کابینه معرفی می‌کنند احترام گذاشت و نباید وزیر کشور و دیگر مسوولان را تحت فشار بگذاریم که حتما این گزینه‌ها انتخاب شوند.

بزرگان انتخاب‌های خودشان را به وزارت کشور اعلام کرده و در نهایت همه ما تابع انتخاب وزارت کشور در راستای توسعه استان خواهیم بود. مهم این است که فردی انتخاب شود که مولفه‌های مدیر جهادی و انقلابی را داشته باشد.

*  برخی از گمانه‌زنی‌ها با هدف سهم‌خواهی و برخی دیگر از روی عدم تجربه و بدون فکر ابراز می‌‌شود

متاسفانه برخی از گمانه‌زنی‌ها با هدف سهم‌خواهی و برخی دیگر از روی عدم تجربه و بدون فکر ابراز می‌‌شود که هر دو برای استان گلستان نامناسب بوده و این گمانه‌زنی‌های ناصحیح و بیش ازحد و اسم درآوردی‌ها سبب عقب‌ماندگی استان و دلسردی مسوولان نظام نسبت به استان خواهد شد.

گمانه‌زنی‌هایی مانند یک حجله با هزار داماد و یا اسامی از یک قومیت خاص به عنوان سکان استانداری برازنده استان گلستان و مردم خوب آن نیست و به‌جای این گمانه‌زنی‌ها به دنبال برنامه‌های کاربردی برای توسعه، ایجاد اشتغال، تولید و دیگر موارد مهم که در این سال‌ها مغفول‌مانده است باشیم.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول