اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

گزارش سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در صحن شورا/ تهران چقدر هوشمند است؟

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گزارشی از عملکرد این سازمان در صحن امروز شورای شهر ارائه کرد.

گزارش سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در صحن شورا/ تهران چقدر هوشمند است؟

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در صحن امروز شورای شهر گزارشی در مورد حوزه کاری خود و اقدامات انجام گرفته در سال‌های اخیر به شورای ششمی‌ها ارائه داد.

وی با اشاره به تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری تهران گفت: اداره کل خدمات کامپیوتری سال 54 در شهرداری تهران کلید خورد و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات سال 83 تشکیل شد که راهبری و هدایت دستیابی به تهران هوشمند و شهرداری دیجیتال در راستای تحقق بخشیدن به شهر زیست‌پذیر چشم‌انداز مأموریت‌های این سازمان است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه روزانه 5 هزار تماس از طریق مرکز تماس تهران من انجام می‌گیرد گفت: همچنین هر شبانه‌روز 117 هزار بازدید از پرتال‌های شهرداری تهران صورت می‌گیرد و یک میلیون تراکنش روزانه کارت بلیت داریم.

فرجود ادامه داد: در حال حاضر شهرداری تهران 1750 کیلومتر فیبر نوری و بیش از 1700 سرور مجازی همچنین 70 هزار کاربر دارد.

وی به اثرات شهر هوشمند بر کیفیت زندگی شهروندان اشاره کرد و گفت:‌این مسأله علاوه بر ارتقاء کیفیت زندگی و ارتباطات اجتماعی سبب اشتغال، تأمین هزینه‌های زندگی، افزایش امید به زندگی، زمان و سهولت زندگی و حفظ سلامت افراد می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در مورد پروژه‌های تهران هوشمند، گفت: راه‌اندازی پلتفرم خدماتی تهران من و محله‌محوری و مشارکت شهروندی، مراکز و پهنه‌های شهری هوشمند، پلتفرم بازار نوآوری شهری،‌ خدمات جابه‌جایی هوشمند و حمل و نقل پاک از جمله این موضوعات است که مدنظر قرار گرفته و موفقیت‌های زیادی در این راستا حاصل شده است.

فرجود در مورد الگوهای داده‌محور شهرداری تهران گفت:‌ برآورد سهم سفر و شیوه‌های مختلف سفر،‌ پیش‌بینی ترافیک،‌ پیش‌بینی آلودگی هوا، افزایش بهره‌وری، موضوع کارت بلیت و استانداردسازی داده‌ها از جمله مباحث الگوی مدیریت داده‌های محور شهرداری تهران است که تحلیل داده‌ها مدل‌سازی و پیش‌بنی بر اساس هوش مصنوعی، متن کاوی و داده‌کاوی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول