اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نذر «نفس» در رودان/ گام‌های خیر عضو شورای شهر برای کمک به بیماران کرونایی

به همت یک عضو شورای شهر در رودان، پویش نذر اکسیژن برای کمک به بیماران کرونایی در این شهر راه اندازی شد.

نذر «نفس» در رودان/ گام‌های خیر عضو شورای شهر برای کمک به بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، دو سالی می‌شود که با شیوع ویروس کرونا تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان از جمله همشهریان رودانی به‌دلیل کمبود وسایل درمانی و نبود و یا کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز و کپسول اکسیژن نفس‌هایشان به شماره افتاده است و تعدادی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این مسئله به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار از امکانات و تجهیزات پزشکی بیشتر مشاهده شده است.

پیک پنجم کرونا خطرناک‌تر از پیک‌های قبل حال یا به‌دلیل ضعف عملکرد مدیریتی در شهرستان و یا گاه‌گاه عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم، هم‌چنان جولان می‌دهد و جان‌ها می‌گیرد و آن‌گونه که گفته‌اند احتمال آن که در مهرماه سال جاری با اوضاع وخیم‌تری از شیوع این ویروس منحوس روبرو شویم، بسیار بالاست.

در شرایط کنونی که رنگ قرمز کرونا از نام شهرهای هرمزگان به‌ویژه رودان رفتنی نیست و جان همشهریان‌مان هر روز بیشتر از دیروز در خطر است بی‌تردید می‌توان از فرصت‌ها استفاده برد و نذورات خود را تبدیل و تغییر داد به گونه‌ای که ادای نذورات به سمت خرید تجهیزات درمانی هدایت شود.

مصطفی نجفی عضو شورای شهر در بهشت جنوب(رودان) برای تحقق این نذر با گام‌های خود سبب این کار خیر شده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان با بیان اینکه پویش نذر اکسیژن در رودان سه روز است به راه افتاده است، گفت: هم‌اکنون حدود ۳۶ میلیون و ۱۴۲ هزار تومان با مشارکت ۳۹۲ نفر در این پویش جمع‌آوری شده است.

عضو شورای شهر رودان ادامه داد: نذورات مردم در این پویش از ۲ هزار تومان شروع شده و بعضا کمک یک میلیون تومانی مستقیم را داشته‌ایم و در این بین نیز سه خیر هر کدام یک کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری را نذر کرده‌اند.

نجفی عنوان داشت: از میزان نیاز دقیق بیماران کرونایی به کسپول اکسیژن اطلاع دقیق ندارم اما در صحبتی که با مسؤولان بهداشت و درمان و بیمارستان امام علی علیه‌السلام رودان داشته‌ام، توصیه کردند اگر بتوانیم دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی تهیه و در اختیار بیماران بگذاریم بدین شکل چندین بیماران پی در پی می‌توانند از آن بهره ببرند در حالی که کپسول‌ها اکسیژن باید در هر مرحله شارژ شوند.

عضو شورای شهر رودان تصریح کرد: قیمت هر دستگاه اکسیژن‌ساز ۲۵ میلیون تومان است و ان‌شاءالله اگر بتوانیم پویش را به سمت تهیه این دستگاه‌ها سوق دهیم قطعا در روند بهبود بیماران بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از آغاز راه‌اندازی پویش درخواست‌های متعددی را برای تهیه ملزومات دیگر مورد نیاز بیماران کرونایی را داشته‌ایم، گفت: نیت در این پویش مختص تامین اکسیژن برای بیماران کرونایی است و ان‌شاءالله بزودی برای تامین دارو و نیازهای دیگر بیماران کرونایی نیازمند حرکت خواهیم کرد.

مصطفی نجفی بیان داشت: خوشبختانه با راه‌اندازی این پویش از سایر نیازمندی‌ها بیماران کرونایی آگاهی پیدا کرده‌ایم و خداروشکر با نشر یک پیام کوتاه در فضای مجازی هم‌اکنون نه‌تنها مردم خیر و نیک‌اندیش رودان به میدان آمده‌اند بلکه از تهران و حتی شمال کشوز نیز به پویش نذر اکسیژن رودان پیوسته‌اند.

وی افزود: برای پیش رفتن اینگونه پویش‌ها باید مانند دوران دفاع مقدس و موکب‌های کربلا پیش‌گام شد چراکه مردم ایران اسلامی همیشه نشان داده‌اند برای یاری‌رسان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

این عضو خیر شورای شهر رودان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی مهم‌ترین رکن برای برون‌رفت از بحران‌های این‌چنینی است همان‌طور که مردم به هر طریقی که می‌توانستند در سیل سال ۹۸ در نقاط مختلف کشور مانند شیراز و خوزستان به میدان آمدند.

به گزارش فارس، برای مشارکت در پویش نذر اکسیژن مردم رودان، خیرین می‌توانند نذورات نقدی خود را به شماره کارت بانکی ۶۳۹۵۹۹۱۱۶۰۳۵۵۶۶۵ به نام مصطفی نجفی سنگ آبادی واریز نمایند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول