اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بازاریابی محتوایی چیست؟

هسته مرکزی بازاریابی محتوای ارزشمند است. بازاریابی سنتی هر ثانیه در حال منسوخ شده است . هر دقیقه اثر گذاری خود را از دست می دهد. قطعا راه حل بهتری نیز وجود دارد.

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی رویکردی استراتژیک است که بر خلق و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و پایدار، جهت ایجاد ارتباط با مخاطبانی از پیش تعیین شده تاکید دارد. نتیجه نهایی بازاریابی باعث ایجاد روابطی سود آور برای فروشنده و خریدار است.

بجای تأکید بر روی محصولات می توانیم محتوایی ارزشمند و مرتبط با محصول تولید کرده و در اختیار مشتریان احتمالی قرار دهیم. این محتوا باید بتواند مشکلی از کاربران را حل کند.

بازاریابی محتوایی و برندهای بزرگ

تحقیقات نشان داده اند اکثر شرکت های بزرگ دنیا از بازاریابی محتوایی برای امور بازاریابی خود استفاده می کنند. سازمان های بزرگ بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که از این شیوه استفاده می کنند. این روش بسیار کاراست؛ از این رو بسیاری از کسب و کار های کوچک نیز به این سمت رفته اند که از بازاریابی محتوایی برای اداره امور بازاریابی خود استفاده کنند.

بازاریابی محتوا هم برای فروشنده و هم خریدار ارزش آفرین است. 4 دلیل عمده وجود دارد که استفاده از بازاریابی محتوایی را ارزشمند می‌سازد:

افزایش فروش
کاهش هزینه ها
مشتریان بهتر با وفاداری بالاتر
محتوا مرکز سودآوری است

بازاریابی بدون محتوای عالی اثربخشی نخواهد داشت.

صرف نظر از تاکتیکی که برای بازاریابی استفاده می شود می توانیم بازاریابی محتوایی را به طریقی در آن بگنجانیم. محتوای با کیفیت جزوی از هر کمپین بازاریابی موفق است.

اما یک مورد مهم برای موفقیت محتوا، داشتن یک سایت یا بلاگ حرفه ای است. یعنی نباید تصور کنیم که یک صفحه ساده و یا سایت ضعیف با پایین ترین پلن هاستینگ می تواند برای کانتنت مارکتینگ کافی باشد.

دقت کنید که امروزه رقابت در محتوا، سئو و مارکتینگ بسیار قدرت گرفته و سایت های بزرگی در حوزه های مختلف شکل گرفته و به صورت حرفه ای فعالیت می کنند.

این سایت های حرفه ای، با خرید هاست پرسرعت ایران و یا خارج، یک زیر ساخت قدرتمند برای سایت خود ایجاد کرده و محتوای خود را بر پایه آن بازاریابی می کنند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم برای مدیریت محتوا و جذب ترافیک بالا از سرویس هایی مثل سرور مجازی ایران و یا در سطح پیشرفته تر با بازدیدکنندگان بیشتر، از یک سرور اختصاصی ایران استفاده کنید. برای بهره مندی از این سرویس ها نیز وب سایت صباهاست را به شما پیشنهاد می کنیم.

انواع بازاریابی محتوایی

 

مدل های مختلفی از بازاریابی محتوایی در فضای آنلاین وجود دارد که می توانیم از آنها برای پیشبرد مقاصد بازاریابی خود استفاده کنیم. در ادامه مهمترین انواع بازاریابی محتوایی را نشان می دهیم.

1. بازاریابی محتوایی شبکه های اجتماعی

حدود 3.6 می لیارد نفر در سراسر دنیا در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. از این رو بازار بسیار خوبی در آن وجود دارد. بسیاری از شرکت های بزرگدر این پلتفرم ها سرمایه گذاری های خوبی کرده اند. از پلتفرم های معروف در این دسته می توان به اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، اسنپ چت و ... اشاره کرد.

2. بازاریابی محتوایی اینفوگرافیک

اینفوگرافی ها داده، اطلاعات و دانش را به طریق نمایشی و جذاب به مخاطب ارائه می کنند. اینفوگرافی ترکیبی از کلمات و اشکال گرافیکی و عکس است. ترکیب این عناصر می تواند رسانایی مطلب را بالا برده و تأثیر بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشد. یادگیری را آسان می کند و پیچیدگی مطلب را کاهش می دهد.

3. بازاریابی محتوایی بلاگنویسی

بلاگ ها ابزار بسیار موثری در بازاریابی درونگرا است و جایی برای ابراز انواع خلاقیت ها در زمینه موضوع و نوشتار مطالب است. این نوع بازاریابی بسیار موثر است. می توانیم در بلاگ پست ها مطالب مفصلی درباره کارایی و ویژگی های محصولاتی که ارائه می دهیم بنویسیم. در بلاگ پست ها معمولا دکمه هایی برای اشتراک گذاری اجتماعی در پلتفرم های مختلف وجود دارد.

4. بازاریابی محتوایی پادکست

بررسی ها نشان داده اند که استفاده کاربران از محتوای صوتی در ایالات متحده در حال افزایش است. بسیاری از شرکت ها و تولید کنندگان محتوا هم اکنون در حال تولید و ایجاد بستر هایی برای تولید محتوای شنیداری هستند.

5. بازاریابی محتوایی ویدیو

69 درصد از افرادی که در یک نظر سنجی در سال 2020 شرکت کردند ویدیو را محتوای جذاب تری نسبت به سایر موارد دانسته اند و گفته اند که برای سرچ در مورد هر مطلبی ترجیح می دهند که از فایل تصویری آن استفاده کنند. ویدیو روز به روز جایگاه بهتری در بازاریابی خواهد یافت.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول