اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع دولت اوباما: نیروهای آمریکایی باید برای جنگ در افغانستان بازگردند

«لئون پانتا» بعد از انفجارهای انتحاری اطراف فرودگاه کابل که 13 نظامی آمریکایی و ده‌ها نفر دیگر در پی آن کشته شدند، گفت ارتش ایالات متحده باید برای مقابله با تهدیدهای تروریستی به افغانستان بازگردد.

وزیر دفاع دولت اوباما: نیروهای آمریکایی باید برای جنگ در افغانستان بازگردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لئون پانتا» وزیر دفاع دولت اوباما در یک مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» بعد از انفجارهای مرگبار در کابل، گفت ارتش ایالات متحده باید برای مقابله با تهدیدهای تروریستی به افغانستان بازگردد. 

به گزارش روزنامه «نیویورک پست»، وی گفت که خارج کردن نیروهای آمریکایی، ایالات متحده را در موقعیتی بسیار خطرناک و دشوار قرار داد و انفجارهای مرگبار کابل را «بدترین کابوس بایدن» توصیف کرد. 

این مقام سابق آمریکایی افزود: ما برای گرفتن داعش باید برگردیم. احتمالاً وقتی القاعده با وجود طالبان دوباره احیا می‌شود، مجبور می‌شویم به آنجا بازگردیم. آن‌ها قبلاً پناهگاهی امن به القاعده داده بودند، احتمالاً دوباره این کار را خواهند کرد. 

پانتا که مدیر سیا هم بود و بر عملیات آمریکا برای کشتن «اسامه بن لادن» نظارت داشت، ادامه داد: من درک می‌کنم که ما در تلاش هستیم نیروهای خود را از آنجا خارج کنیم، اما مهمترین مسئله این است که ما می‌توانیم یک میدان جنگ را ترک کنیم، اما نمی‌توانیم جنگ علیه تروریسم را ترک کنیم که هنوز تهدیدی برای امنیت ما است.

وی همچنین ادعا کرد که «طالبان علیرغم ادعای صلح و دوران جدید رهبری، تروریست و مطمئناً حامیان تروریست‌ها هستند و ایست‌های بازرسی را برای تروریست‌ها اداره می‌کنند». 

او در ادامه در اشاره به حملات اطراف فرودگاه کابل گفت: فکر می‌کنم شانس بسیار خوبی وجود دارد که بتوانیم مشخص کنیم چه کسی در این حمله دست داشته است. و هنگامی که توانستیم جای آن‌ها را پیدا کنیم، باید به دنبالشان  برویم. مهمترین مسئله این است که کار ما تمام نشده است. ما باید به دنبال داعش برویم. خوشحالم که رئیس‌جمهور گفت ما قصد داریم آن‌ها را پیدا کرده و بهای کارشان را بپردازیم. و ما باید این کار را بکنیم. 

پس از کشته شدن دست‌کم ۱۳ نظامی تروریست آمریکایی در افغانستان، درخواست‌ها برای استعفای بایدن در محافل سیاسی این کشور بالا گرفته است. بسیاری از رسانه‌های آمریکا از جمله شبکه خبری «سی‌بی‌اس»، پنجشنبه را بدترین روز برای ریاست‌جمهوری بایدن توصیف کرده‌ و به اشتباهات فاحش و خطاهای محاسباتی‌ دولتش در تخلیه شهروندان آمریکایی از افغانستان اشاره کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

طبق آخرین آمار از تلفات دو انفجار انتحاری کابل که داعش مسئولیت آن‌ها را برعهده گرفت، دست‌کم ۱۰۳ نفر کشته شدند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول