اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مشارکت استراتژیک محور دیدار مقامات قزاقستان و ژاپن

معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان و معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و در مورد دورنمای تقویت مشارکت استراتژیک گفت و گو کردند.

مشارکت استراتژیک محور دیدار مقامات قزاقستان و ژاپن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «شاخرت نوریش اف» معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان و «ستاشی ناکانیشی» معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن ملاقات کردند.

در جریان این دیدار وضعیت و دورنمای تقویت مشارکت استراتژیک بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوریش اف بر اهمیت گفت و گوی سیاسی در سطح عالی، تماس‌های نزدیک بین پارلمان‌های قزاقستان و ژاپن، توسعه تدریجی، روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری و همچنین تماس‌های بشردوستانه بین دو کشور تاکید کرد.

ناکانیشی به نوبه خود بر نقش ویژه قزاقستان در عدم گسترش سلاح هسته‌ای و ترویج ایده ایجاد جهانی بدون سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

در این دیدار تعامل دو کشور در چارچوب گفت و گوی «آسیای مرکزی + ژاپن» و همچنین سازمان‌های بین المللی، به ویژه سازمان ملل متحد به طور مثبت ارزیابی شد.

نوریش اف از طرف ژاپنی برای اعطای کمک مالی برای خرید تجهیزات پزشکی لازم برای درمان کووید19 تشکر و این حرکت دوستانه نشان دهنده روحیه مشارکت استراتژیک بین دو کشور عنوان کرد.

طرفین در مورد تنوع بیشتر همکاری‌های سرمایه گذاری در بخش‌هایی مانند دیجیتالی شدن، امور مالی، کشاورزی و اقتصاد سبز به توافق رسیدند. در این راستا، به اهمیت برگزاری هشتمین نشست کمیسیون همکاری‌های اقتصادی بین دولتی و خصوصی قزاقستان و ژاپن در اسرع وقت اشاره شد.

ژاپن با سرمایه گذاری بالغ بر 7 میلیارد دلاری یکی از 10 سرمایه گذار بزرگ خارجی در اقتصادی قزاقستان است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول