اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بدنبال مسدود شدن جاده گوریس - قاپان توسط جمهوری آذربایجان/ پورمحمدی: کامیون‌‎ها تا اطلاع ثانوی به سمت مرز نوردوز حرکت نکنند

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مسدود بودن بخشی از مسیر تردد زمینی ایران به ارمنستان توسط نیروهای کشور آذربایجان، گفت: کامیون‎ها تا اطلاع ثانوی به مقصد نوردوز بارگیری نکنند!

بدنبال مسدود شدن جاده گوریس - قاپان  توسط جمهوری آذربایجان/ پورمحمدی: کامیون‌‎ها تا اطلاع ثانوی به سمت مرز نوردوز حرکت نکنند

محمدرضا پورمحمدی لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: طبق اعلام سفیر ایران در باکو بخاطر اختلاف ارضی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بخشی از  مسیر تردد زمینی ایران به  ارمنستان توسط نیروهای کشور آذربایجان مسدود شده است.

وی افزود: برای چندمین بار است که نیروهای آذربایجان این مسیر را مسدود می‌سازند و در حال حاضر مرزبانی روسیه هم در منطقه مستقر شده تا بین دو طرف آشتی برقرار کند.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: طرف ارمنی یک مسیر انحرافی احداث کرده که قرار بود در عرض 6 ماه به اصلاح آن بپردازند که هنوز این کار را انجام نداده اند و در حاضر حاضر خودروهای سبک می‌توانند از طریق همین جاده انحرافی تردد کنند اما خودروهای سنگین و کامیون‌های حمل کالا نمی‌توانند از این جاده خاکی به راحتی عبور کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه به نظر می‌رسد این وضعیت چند روزی ادامه خواهد داشت، افزود: هم از طریق گمرکات و هم وزارت کشور پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد که کامیون‌ها فعلا به مقصد نوردوز بارگیری نکنند تا اختلاف بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان حل شود.

لازم به ذکر است بر اساس اخبار واصله از برخی رانندگان سواری ورودی از سمت ارمنستان، جاده گوریس _ قاپان به سمت ارمنستان توسط نیروهای کشور آذربایجان مسدود شده است.

انتهای پیام/60026/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول