اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

۳۱۷ پرونده کثیرالشاکی در استان تهران در حال رسیدگی است

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران بر استفاده از قضات ساعی برای کاهش موجودی پرونده‌های مُسن تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۳۱۷ پرونده کثیرالشاکی در تهران در حال رسیدگی است.

۳۱۷ پرونده کثیرالشاکی در استان تهران در حال رسیدگی است

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن بابایی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران در جلسه شورای معاونین استان تهران به شرح عملکرد صورت گرفته در این حوزه پرداخت و آمار عملکرد استان تهران را در تیرماه مثبت اعلام کرد و گفت: در مردادماه شاهد بهبود بیشتر حجم پرونده‌های مختومه شده خواهیم بود.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران در مورد پرونده‌های بیش از یکسال نیز بیان کرد: نسبت به سال ۹۸ حدود ۷۰ درصد کاهش در خصوص آمار این پرونده‌ها را داریم.

وی ضمن پیشنهاد استفاده از قضات ساعی و ظرفیت سایر شعب فعال برای کاهش آمار شعب پرتراکم گفت: در حال حاضر تعداد ۳۱۷ پرونده کثیرالشاکی در تهران در حال رسیدگی است.

بابایی اظهار کرد: در سالنامه آماری قوه قضاییه از بین ۶ معیار تعریف شده، استان تهران در ۳ معیار مقام اول کشور را به دست آورد. همچنین استان تهران در کاهش پرونده‌های مسن و عملکرد دادگاه تجدیدنظر در سال ۹۹ موفق به کسب رتبه نخست کشور شد.

معاون برنامه ریزی دادگستری تهران گفت: در پی دستور ریاست قوه قضاییه طی سفر به استان ایلام، به دنبال آزادسازی افراد بلاتکلیفِ محکوم به قصاص هستیم و در مورد محکومان امنیتی نیز در پی استفاده از راهکار‌های قانونی برای تعدیل محکومیت یا آزادی آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول